חדשות    

רשות החדשנות תשיק מסלול ייעודי למיזמי טכנולוגיה בפריפריה; ההשקעה הכוללת – 180 מיליון שקל

pixabay

רשות החדשנות תשיק מסלול ייעודי למיזמי טכנולוגיה. סכום ההשקעה 180 מיליון שקל

רשות החדשנות משיקה מסלול ייעודי ליזמות מקומית בפריפריה באזור פיתוח א' ותשקיע כ-180 מיליון שקל בפרויקט למשך שמונה שנים.

מספר החממות לא מוגבל ובשלב ראשון יתקיים פיילוט שיכלול שלוש מהן שיזכו במכרז. מטרת המסלול לקדם כלכלה מוטת חדשנות בפריפריה, כך שיועיל לכלכלה באזור ויעודד יזמות מקומית.

 רשות החדשנות תשתתף במימון הפעילות השוטפת של החממה בעד 1.5 מיליון שקל בשנה, כולל תמריצים. הזכיינים שייבחרו להקמת והפעלת החממות ייבחרו תוך קידום שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים, מוקדי תעשייה, משקיעים, שותפים ולקוחות.

הזכיינים שייבחרו יאתרו ויבחרו את המיזמים הטכנולוגיים המקומיים המתאימים ויספקו להם ליווי טכנולוגי ועסקי, וכן מסגרת תומכת ומרחב עבודה. תקופת הזיכיון תעמוד על חמש שנים, עם אופציה להארכה בשלוש נוספות. החברות שיפעלו בכל חממה יזכו בתמיכה בתקציב של עד מיליון שקל לחברה, בשיעור מענק של 85% לתקופה של שנה.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן מסר: "משרד הכלכלה רואה חשיבות עליונה בקידום התעשייה והתעסוקה באזורי הפריפריה, והתוכנית במסגרתה יושקעו מאות מיליוני שקלים לפיתוח ההייטק בפריפריה, היא ההוכחה הגדולה ביותר לכך. המהלך יביא לגידול במספר חברות ההייטק הפותחות פעילות מו"פ בפריפריה, גידול במספר מוקדי תעסוקת ההייטק הפעילים בפריפריה וירידה בהגירה שלילית של אנשי מקצוע מהפריפריה למרכז".

חוק האנג'לים – כל מה שצריך לדעת