רשות המיסים – מדרגות מס חדשות; מי ירוויח ומי יפסיד?
חדשות    

רשות המיסים – מדרגות מס חדשות; מי ירוויח ומי יפסיד?

מנהל רשות המיסים משה אשר מציע לקבוע תקרה לפטור ממס שבח לדירת מגורים יחידה כדי למנוע הטבה בעת מכירת דירת יוקרה. כמו כן, הוא מציע מדרגה נוספת במס רכישה לדירות יוקרה. צעדים אלו הם חלק מצעדי המיסוי העתידיים שהוצגו בוועדת הכספים, בין היתר כדי להילחם במחירי הדירות ולמנוע ממשקיעים רכישת דירות.  אשר אמר כי בכוונת רשות המיסים לבטל את הפטור ממס שבח על מכירה של דירת מגורים יחידהלמשקיעי חוץ, לצד הוספת מדרגת מס רכישה לאותם משקיעים.

הצעדים האלו הם לצד הארכתהוראת שעה במיסוי מקרקעין, שתקל על זוגות צעירים בפרט ורוכשי דירה יחידה בכלל. לפי ההצעה זוג שירכוש דירה עד שווי של 1.47 מיליון שקל יהיה פטור לחלוטין ממס רכישה עד סוף 2014. מעבר לכך אנשי האוצר ורשות המסים הודיעו לוועדה כי במקביל לחוק ההסדרים תוגש לוועדה תוכנית מקיפה לפתרון מצוקת הדיור שתכלול טיפול בדירות יוקרה, ברוכשי דירות להשקעה, בתושבי חו"ל המחזיקים בדירות בישראל ועוד. "לנגד עינינו אנחנו רואים את הצורך לסייע לזוגות צעירים ברכישת דירה יחידה",, אמר אשר, "אנחנו מעריכים כי בעקבות המהלך, יגדלו הכנסות השנה ב- 300 מיליון שקל לשנה".

ראובן קוגן, סגן ראש אגף התקציבים באוצר בתחום הדיור אמר – "מתגבשת בימים אלו תוכנית מקיפה להתמודדות עם משבר הדיור; מחד, להקל על רוכשי דירה יחידה והקשחת התנאים על המשקיעים. התוכנית של הדיור, תהיה כפי הנראה, נפרדת מהתוכנית הפיסקאלית הגדולה שבחוק ההסדרים, אם כי מרכיבים מיסוים מסוימים, יתכן ויכללו בחוק ההסדרים. אחת הדרכים להתמודד עם מצוקת הדיור היא דרך המיסוי. אנחנו ממשיכים במדיניות המיסים הנוכחית של מס רכישה מוגדל על דירה שאינה דירה יחידה נובע מהרצון לחסום את המשקיעים".