חדשות    

רשות המסים מחפשת העלמות מס באפליקציות

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock

עסקים זעירים כבר לא יוכלו להעביר תשלומים בלי דיווח לרשוית המס, כך לפי דרישות רשות המסים מהבנקים

רשות המסים חושדת בהעלמות מסים ומכבסות מס באפליקציות התשלום של הבנקים, בעיקר בקרב בתי עסק קטנים. הרשות פנתה לשלושת הבנקים שברשותם אפליקציות – הפועלים עם ביט, לאומי עם פפר פיי ודיסקונט עם פייבוקס – והציבה דרישות שעלולות לפגוע בבתי עסק קטנים. הרשות חוששת כי חלק מהעוסקים הזעירים יעדיפו שלא להצהיר על התשלומים שהם מקבלים באפליקציות ויעלימו הכנסות.

מהמכתב של רשות המסים לבנקים עולה  כי היא דרשה שלא יאוחר מ־4 ביולי  יוגשו לה רשימת לקוחות שהשתמשו באפליקציה של הבנק ב־2018 בשני המקרים הבאים: קיבלו כספים דרך האפליקציה למעלה מ־500 פעמים באותה שנה או לקוחות שהיו להם מעל 300 פעולות לקבלת תשלום אך סכומם הכולל ב־2018 עלה על 50 אלף שקל. אומנם מוגבלת קבלת הכספים באפליקציות ל־50 אלף שקל בשנה. אך  הבנקים נותים אישור לעסקים קטנים להגדלת התקרה.

עוד ברשות המסים דורשים מהבנקים להעביר לידיהם את השם הפרטי ושם המשפחה של מקבל התשלום, מספר הטלפון הנייד שלו, מספר תעודת הזהות שלו, הסכום הכולל שקיבל ב־2018, כמות התנועות בחשבון שלו כולל הפרדה בין קבלת תשלום לשליחת תשלום, ומספר חשבון הבנק שלו.

המהלך נבע מביקורת של רשות המסים באזור חיפה שחשף רכישות באלפי שקלים באמצעות אפליקציית התשלומים ביט של בנק הפועלים בחנות עתיקות בעוספיא, שלא תועדו בספרים של בעל החנות.

אף על פי שמדובר בהעברות מתועדות, בבנקים העלימו עין מתוך  הנחה שכל העוסקים שמקבלים תשלומים דרך האפליקציות מדווחים עליהם. ההתערבות של רשות המסים יכולה לגרום למעלימי המס להפסיק להסכים לקבל כסף דרך האפליקציות ולחזור לדרוש תשלום במזומן.

רשות המסים מצפה מהבנקים שיזהו מי מתחזים לכאלה המקבלים כסף לחשבונם הפרטי והאישי אך  מקבלים כסף תמורת העיסוק שלהם שעשוי להיות כרוך בתשלום מס.

מהן העמלות על אפליקציות התשלומים ואיך לא לשלם אותן

האם אפשר לשלם באפליקציות התשלומים בבתי עסק

אפליקציות התשלומים רוצות להיכנס לסופר-פארם