חדשות    

אפליקציות התשלומים רוצות להיכנס לסופר-פארם

עדיין נגיד בנק ישראל לא איפשר לאפליקציות התשלומים לשלם בבתי עסק, אבל אלו ממהרות וכבר מנסות לחתום על שיתוף פעולה עם סופר-פארם שתאשר את התשלום בהן

למרות שעדיין אין אישור של בנק ישראל לשימוש באפליקציות התשלומים לבתי עסק, הבנקים, המפעילים את האפליקציות, פנו בנפרד לרשת סופר־פארם, והציעו לה שיתוף פעולה מסחרי, במסגרתו ניתן יהיה לשלם ברשת באמצעות אפליקציות התשלום. הבנקים המפעילים את האפליקציות הם הפועלים – ביט, לאומי – פפר פיי, ודיסקונט – פייבוקס.

זו פנייה ראשונה של הבנקים לגוף עסקי בהצעה שיכבד עסקאות באפליקציות. עד כה שיתופי הפעולה העסקיים ביחס לאפליקציות היו רק החזר תשלומים מגוף עסקי ללקוח, למשל הראל וביט וכללית עם פפר פיי.

כיום רוב  העסקאות הן בין אנשים פרטיים, ומיעוטן לעוסקים זעירים כמו ספרים או קוסמיטקאים- שמקבלים את התשלום לחשבונות פרטיים. האפליקציות מבוססות  גם על כרטיס אשראי שסולק את העסקאות, והבנקים מסבסדים את השירות ומפסידים עליו כסף.

לאחרונה דובר על טכנולוגיה שתאפשר את ההעברה מבנק לבנק ישירות בלי צורך בכרטיס האשראי. הבעיה העיקרית היא שלחברות האשראי אין עדיין אפליקציות משלהן, משוום ששתי החברות העיקריות מקס (לאומי קארד) וישראכרט רק לאחרונה נפרדו מהבעלות של הבנקים. חברות האשראי טוענות, ויש עמן צדק, שפתיחת אפשרות התשלום באפליקציות לעסקים גדולים יותר תחסל את התחרות. לכן גם בנק ישראל הגביל תחילה את הסכומים שניתן להעביר באפליקציות. בעקבות מינויו של הנגיד החדש מחכים לראות אם תהיה בשורה בתחום התשלום לעסקים. בדיסקונט, הקטן יותר, המצב שונה, משום שהוא עדיין מחזיק הן באפליקציה והן בכרטיס האשראי של כאל.

מטרת הבנקים היא להציב עובדות בשטח עוד בטרם הגיע האישור מבנק ישראל. הבחירה בסופר־פארם נובעת מהפריסה הנרחבת של הרשת. בינתיים סופר־פארם פיתחה ארנק דיגיטלי משלה. הלקוח שמעוניין להשתמש בארנק של סופר פארם מוריד את האפליקציה של החברה, מזין כרטיס אשראי לאפליקציה וכשמגיע לקופה במקום להוציא כרטיס אשראי הוא סורק מקליד קוד שמופיע על הצג של הקופה או סורק ברקוד ואז הקופה מתחברת לטלפון החכם והקופאית סוגרת את החשבון.

אלר שלהבדיל מהאפליקציות האחרות, הארנק של סופר פארם לא בפריסה רחבה ולכן התקשרות עם אפליקציות התשלום שלהן כבר מעל 4 מיליון הורדות עשויה להיטיב עם הרשת.

עניין אחר הוא כרטיס המועדון של החברה, לייף סטייל, שאת העמלות ממנו היא גוזרת עם השותפה ישראכרט ומציעה אתו הטבות והנחות למשתמשים בכרטיס וכלל לא בטוח שמי שהוריד את האפליקציות של הבנקים הזין דווקא את כרטיס הלייף סטייל שלו לאפליקציה.

אפליקציית סופר פארם

בתשלומים אומנם לא פעילים מאוד בסופר פארם, אבל בתחום ההטבות, האפליקציה של סופר -פארם די מציחלה עם יותר ממיליון הורדות. האפליקציה "בחינם" הרשמית של רשת סופר-פארם מעדכנת במבצעי הרשת, מאפשרת לקבל ולממש קופונים ישירות מהסלולרי, לאתר סניפים קרובים, לכתוב לשירות הלקוחות, להיכנס לדף הפייסבוק של סופר-פארם ולנהל רשימת קניות בצורה קלה וידידותית.
עוד ניתן למצוא את הסניף הקרוב ברשימה או על גבי מפה, ולראות איזה סניף פתוח או סגור בכל רגע נתון. ניתן לחפש סניפים לפי ערים או כתובות, ולראות את המידע הרלוונטי לכל סניף כולל שעות פתיחה, טלפון, מייל ישיר למנהל הסניף ושירותים נלווים לסניפים כולל קופות החולים המתקבלות בו, סופר-פארם אופטיק ועוד, ולנווט לסניף עם תוכנת הניווט של Waze.
האפליקציה מאפשרת גם שירות הזמנת תור לבית המרקחת ישירות מהאפליקציה. מזינים את פרטי המרשם, את הסניף והשעה בה רוצים לאסוף את התרופות בלי תור ישירות מבית המרקחת.

אפליקציות התשלום של הבנקים – האם הן תחרות לחברות כרטיסי האשראי?

סופר-פארם תייבא ישירות מחול, לבדל את עצמה מ-BE

יבוא אישי תרופות ללא מרשם ותוספים? כמה זה עולה והאם זה בטוח?