חדשות    

רשות ני"ע נכנסת לתחום הפינטק: הקימה עם רגולטורים נוספים בעולם מערכת לחדשנות פיננסית

ענת גוואטה, יו"ר ני"ע. צילום: ענבל מרמרי
 
יו"ר ני"ע: . מתפקידנו לאפשר לחברות את התשתית הרגולטורית, שתשמור על עניינם של ציבור המשקיעים ולצד זאת תאפשר את התפתחותן של טכנולוגיות חדשניות
רשות ניירות ערך משיקה היום עם רגולטורים נוספים בעולם את ה – GFIN (Global Financial Innovation Network) זו רשת בינלאומית לקידום חדשנות פיננסית.  היא  כוללת 29 רגולטורים פיננסיים וגופים בינלאומיים לרבות קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי, ומטרתן לתמוך בחדשנות פיננסית, תוך הסתכלות על טובת ציבור המשקיעים. את היוזמה להקמת הרשת הבינלאומית גיבש הרגולטור הבריטי, ה – FCA, וגם ארגונים נוספים במטרה להקים "ארגז חול" בינלאומי (Sandbox), ולשתף ידע פרקטי וחדשני בין רגולטורים מובילים בעולם.

המערכת שואפת לספק דרך יעילה לחברות חדשניות לתקשר עם הרגולטורים השונים באופן שיסייע לאותן חברות לנווט בין המדינות. כמו כן, מטרתה ליצור מסגרת חדשה לשיתוף פעולה בין הרגולטורים האחראים על מתן שירותים פיננסיים הקשורים לחדשנות,. "ארגז החול" הבינלאומי מיועד לחברות המעוניינות לבחון מוצרים, שירותים או מודלים עסקיים חדשניים, במספר תחומי שיפוט במקביל.

בחודשים האחרונים גיבשה הרשות  עם הרגולטורים הפיננסיים את תנאי החברות להצטרפות לרשת ה-GFIN, וכן את מבנה ואופני הפעולה של החברים בה. כתוצאה מהדיונים, ואלו המטרות שנקבעו בה:

• לפעול כרשת של רגולטורים הפועלים בשיתוף פעולה והחולקים מניסיונם בחדשנות פיננסית בשווקים המתאימים, כולל בנוגע לטכנולוגיות מתפתחות ולמודלים עסקיים.

• לספק מסגרת עבודה משותפת בתחום הטכנולוגיה הרגולטורית, לשיתוף ידע וניסיון עבר.

• לספק סביבה בינלאומית לחברות המעוניינות בביצוע ניסיונות חוצי גבולות.

כמו כן, הוחלט לתת אפשרות לחברות פינטק מקומיות להשתתף ב"ארגז החול" הבינלאומי, ועל חברות אלה להגיש בקשות הצטרפות עד לסוף חודש פברואר 2019.

מהמדינות והגורמים השותפים לרשת ה – GFIN: בריטניה, אוסטרליה, ארה"ב, הונג קונג, סינגפור, דרום אפריקה, קרן המטבע העולמית, הבנק העולמי, קוויבק, הונגריה.ביולי 2018, הקימה רשות ניירות ערך  מרכז חדשנות רגולטורי לתחום הפינטק – הטכנולוגיה הפיננסית. 

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה"הצבתי את תחום החדשנות הפיננסית בראש סדר העדיפויות של הרשות ועל סדר יומו של שוק ההון. ישראל פורצת דרך בכל הקשור לחדשנות בתחום הטכנולוגיה הפיננסית, סייבר ותחומים נוספים. מתפקידנו לאפשר לחברות את התשתית הרגולטורית, שתשמור על עניינם של ציבור המשקיעים ולצד זאת תאפשר את התפתחותן של טכנולוגיות חדשניות אשר בסופו של יום ישפרו וינגישו את צריכת השירותים הפיננסיים בישראל לציבור הרחב במינימום תיווך. אני מזמינה חברות לפנות אלינו כדי שביחד נייצר שוק הון מתקדם, יעיל ובעל ערך גבוה יותר עבור ציבור המשקיעים".