מובייל וגאדג'טים    

הטכנולוגיה הפיננסית עושה מהפכה. מה המגמות?

כרטיס אשראי פיוניר

האפליקציות, הבלוקצ'יין, הסייבר והבינה המלאכותית משנים את הכלכלה שהכרנו

70% אומרים שהטכנולוגיה הפיננסית (פינטק) שינתה את חייהם ושיפרה את הדרך שבה הם מתנהלים פיננסית.  המגמות המשמעותיות ביותר בתחום הטכנולוגיה הפיננסית הן בנקאות דיגיטלית, בלוקצ'יין, אפליקציות, סייבר ובינה מלאכותית.

דור המילניום שש להשתמש בשירותים הבנקאיים בטלפון הנייד וחברות סטארט-אפ מתחרות בבנקים ובחברות האשראי על אמצעי התשלום. גם חברות ישראליות מצטרפות לחגיגת העסקאות הדיגיטליות והסליקה, כמו פיוניר  המאפשרת העברת תשלומים באינטרנט באמצעות כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב, ארנקים אלקטרוניים והעברות בנקאיות. פיוניר אף הפכה למובילה בתחום.

1.7 מיליארד מוציאה בשנה תעשיית הפיננסים על טכנולוגיית בלוקצ'יין.  ויותר סטאטראפים משתמשים בה.  זה תחום שעשה מהפך בכל אספקט בנקאי: : הלוואות, משכנתאות, סחר במטבע חוץ ותשלומים. גם הבנקים הגדולים באמריקה צפויים לבחון בשירותם את הטכנולוגיה, בעיקר בשל רמת האבטחה הגבוהה

עוד תחום שצומח בטכנולוגיה הפיננסית הוא הסייבר. עם השימוש הגובר בתשלומים דיגיטליים גם גוברים פשעי הסייבר. הטכנולוגיה הביומטרית מתקדמת כדי למנוע הונאות והאקינג. ישראל, כבר יודע כל מי שמקשיב לראש הממשלה, הפכה לבירת סייבר. והרקע הביטחוני  של בוגרי צה"ל מוסיף ליוקרה שלהם. על פי הערכות הבנקים יחליפו את  מערך הקוד הסודי במערך זיהו ביומטרי הכולל זיהוי פנים, קול וטביעת אצבע.

עוד תחום שמתפתח בחברות הפיננסיות הוא תחום הבינה המלאכותית.  20% משתמשים בה ו-40% מתכוונים להשתמש בה השנה. מערכות בינה מלאכותית שכבר נכנסו הן מערכות לבדיקת תיעוד משפטי המאיצה את המשימה ומצמצמת טעויות אנוש. גם בנקים בישראל משתמשים בבינה מלאכותית לייעוץ פיננסי, זיהוי תרמיות ושיפור האבטחה.

קושי שהמערכת הפיננסית העולמית צריכה להתמודד איתו הוא השימוש במטבעות הזרים בין מדינות באמצעים טכנולוגיים. למשל חברה כמו  סייפצ'ארג' מציעה פתרונות תשלומים גלובאליים לבתי עסק ברחבי העולם.

ישראל, עם הדור  המכור למסכים, מאיצה את הקצב שלה בבנקאות דיגיטלית, סייבר ובינה מלאכותית, מייצאת סטארטאפים רבים בתחום ונחשבת על ידי לא מעט לבירת הטכנולוגיה הפיננסית. אז אם אנחנו רואים שהילד דבוק למסך זה בסדר, הוא כנראה סוגר עסקה.

הצק הדיגיטלי החדש

זה הזמן לעשות הסבה להנדסת בלוקציין; הביקוש למומחי בלוקיין עולה והשכר מזנק בהתאם

ביו-ויו השיקה מערכת הדמיה מבוססת בינה מלאכותית; המניה מזנקת ב-14%

חברת קלירסקיי מזהירה: הבנקים ובורסות הקריפטו על הכוונת של מתקפות הסייבר

כרטיס אשראי ביומטרי – הדור הבא של כרטיסי האשראי