שוק ההון    

ביו-ויו השיקה מערכת הדמיה מבוססת בינה מלאכותית; המניה מזנקת ב-14%

ד"ר אלן שוויבל מנכל ביו ויו צלם: יחצ

ביו-ויו הנסחרת בבורסה בתל אביב ו-Abnova הטייוואנית משיקות פתרון כולל של מערכת הדמיה המבוססת על בינה מלאכותית (AI) לזיהוי תאים סרטניים ותאים עובריים במחזור הדם באמצעות הליך לא פולשני המבוסס על בדיקת דם פשוטה.

במהלך תקופת הפיתוח מכרו ביו-ויו ו-Abnova מכרו מספר מערכות ביפן, טייוואן וסין, אשר שימשו לבדיקה ו-ולידציה של המערכת המשולבת בסביבה קלינית.

מביו ויו נמסר כי מעתה לחברת Abnova הזכות הבלעדית לשיווק המערכת המשולבת, יחד עם מוצריה, הכוללים מערכת לבידוד תאי סרטן / תאי עובר מדם פריפריאלי ונוגדנים לצביעה ולזיהוי תאים אלו.

ביו ויו היא חברת ביוטכנולוגיה קטנה יחסית אשר מכירותיה השנתיות עומדות על כ-30 מיליון שקל. בתגובה להודעה עולה הבוקר מניית החברה בבורסה בתל אביב בכ-10% והיא נסחרת על פי שווי שוק של כ-42 מיליון שקל.

המערכת החדשה שפותחה מאפשרת סריקת תאים במהירות גבוהה משולבת בינה מלאכותית עם הצגת תוצאות האנליזה למשתמש. כל זאת על מנת להאיץ ולקצר את הזמן הנדרש מרגע לקיחת הדם עד לדיווח התוצאות. למרבית מערכות הסריקה הקיימות בשוק כיום חסרה יכולת הבינה המלאכותית לאנליזה והדמיה. יתרה מכך, ברב המקרים רזולוציית הסריקה אינה גבוהה דיה, לכן לא מספקת לאישור סופי של התוצאות.

ד"ר ווילבר הואנג, נשיא תאגיד , Abnova אמר כי: "הדמייה ובינה מלאכותית חיוניים לבדיקות הביופסיה הנוזלית מבוססת תאים. הם מאפשרים לנו לזהות ולאפיין את מערך החלבונים והמבנה הגנומי של כל תא בצורה אפקטיבית, וחשוב מכך את השונות בין התאים ברמת החלבונים והגנים. זיהוי תאי המטרה הינו הצעד הראשון בהליך שאחריו מתבצעות ולידציות דנ"א ו-RNA מעמיקות ורחבות יותר. מערכת הסריקה החדשה של ביו-ויו ממקמת את Abnova כמתחרה רצינית בשוק הביופסיה הנוזלית. אנו מצפים לעבוד יחד עם ביו-ויו כדי לפתח פתרונות נוספים עבור לקוחותינו."

ד"ר אלן שוויבל, מנכ"ל ביו-ויו, אמר: "כישורי הליבה של ביו-ויו בהדמיה ותוכנה יכולים לעודד את השוק לאמץ טכנולוגיות חדשות כדוגמת ביופסיה נוזלית. בעוד תעשיית הביוטק הופכת יותר מותאמת אישית לחולים, ביו-ויו ממוצבת היטב על מנת למנף את מומחיותה  בכדי לספק מענה לשינוי זה, הן ברמת אנליזת התא (cellular) והן ברמת המולקולרית. אנו נרגשים לעבוד יחד עם Abnova על מנת להעמיק את החדירה לשוק ה CTCs וה CFCs בהסתמך על הניסיון והידע הנרחב בתחום דימות ואנליזת FISH. שיתוף פעולה מוצלח זה הינו חלק מאסטרטגית החברה לחבור לשותפים מובילים בתחום הביופסיה הנוזלית ויצרני ראגנטים בכדי לקדם את מעבר תחום זיהוי ואפיון תאי ה-CTC לשוק הקליני."

ביו ויו מפתחת ומשווקת מערכות ממוחשבות לסריקה וסיווג תאים באמצעות מיקרוסקופיה פלורוסנטית  ומיקרוסקופית אור. מוצרי ביו ויו מיועדים לשימוש באבחון in-vitro ככלי עזר לפתולוג בגילוי, סיווג וספירת תאים בהתבסס על צבע, חוזק, גודל, דפוס וצורה, ומיועדים לבדיקות אונקולוגיות. כמו כן, לחברה יכולות ייחודיות המאפשרות אנליזה ודיווח בעזרת אפליקציית אינטרנט המאפשרת זמינות האינפורמציה ומתן מענה מהיר ומקצועי ללא תלות במיקום המומחה מבצע האנליזה.