חדשות    

זה הזמן לעשות הסבה להנדסת בלוקצ'יין; הביקוש למומחי בלוקצ'יין עולה והשכר מזנק בהתאם

תמונה: PIXABAY

בלוקצ'יין זה כבר לא רק ביטקויין ומטבעות קריפטו. הטכנולוגיה שהגיחה לעולם לפני כעשור הולכת ותופסת תאוצה ולאחרונה הודיעו מספר חברות גדולות שהן מאמצות את הטכנולוגיה וכי התחילו בפרוייקטים העושים שימוש בטכנולוגיה זו.

בעקבות כך, מזנק הביקוש לתוכניתנים ומהנדסים אשר מתמחים בבלוקצ'ייין, ועם הזינוק בביקוש מזנקות גם המשכורות שלהם. השכר של מהנדסי הבלוקצ'יין עומד היום על 150 עד 175 אלף דולר בשנה וזאת לעומת השכר הממוצע שלל מהנדסי התוכנהה שעומד על כ-130 אלף  דולר בשנה. התחום היחידי שבו משתווה שכר המהנדסים היום לשכרם של מהנדסי הבלוקצ'יין הוא תחום ה-AI (בינה מלאכותית).

המומחיות של מהנדסי הבלוקצ'יין מקיפה תחומים רבים מעולם התכנות וניהול הרשתות. בין היתר נדרשים העוסקים בתחום להתמחות בשפות תכנות כמו C++, גו, פייתון וג'אווה.

הרעיון המרכזיטכנולוגיית הבלוקצ'יין הוא יצירת מערכת לניהול מידע ללא גורם מרכזי מנהל. בבלוקצ'יין, המנוהל באופן מבוזר, בתפיסת קוד פתוח.נבנית מעין שרשרת דיגיטאלית של מידע מוצפן. אחת ליחידת זמן נכתבים הנתונים לבלוק. בתום זמן מסוים, ננעל הבלוק, ומצטרף כמעין שרשרת (Chain) לבלוקים הקודמים.

שינו של הבלוקים המוצפנים מחייב שחזור כל הבלוקים הקודמים, מטלה שהיא באופן מעשי בלתי אפשרית – כיוון שכל אחד ממשתמשי הרשת מחזיק העתק של הבלוקצ'יין.אימות מחייב אישור של רוב נקודות הקצה, המחזיקות בנתונים ולכן שינוי מידע קיים הוא כמעט בלתי אפשרי. מימושים שונים של בלוקצ'יין נבדלים זה מזה בכמות המשתמשים ובסוגם, במבנה הנתונים ובאלגוריתמים.

לאחרונה השיקה גוגל את ה-BigQuery. מוצר זה הוא פתרון ברמת הארגון לניתוח של מאגרי מידע גדולים. גוגל הודיע כי כל רשת הבלוקצ'יין של האת'ריום ניתן עכשיו לניתוח בעזרת ה-BigQuery.

 

נשמע כמו מדע בדיוני – DNAtix הצליחה לדחוס רצף גנטי בטכנולוגיית בלוקצ'יין

את'ריום – פלטפורמת בלוקצ'יין המאפשרת יצירת חוזים חכמים