רכב ותחבורה    

שאטל ה"יפואית" בתל אביב ימשיך לפעול בחינם לפחות עד מאי 2021

יפואית, צילום:דוברות עיריית תל אביב יפו

עיריית תל אביב-יפו ומשרד האוצר יתקצבו את המשך פעילות היפואית- שירות ההסעות החינמי באזורים שחסומים לתנועה סביב שדרות ירושלים. לפי המתווה המתגבש, משרד התחבורה לא ייקח חלק במימון השאטל(היסעית) בנימוק של היעדר תקציב, משרד האוצר יממן שליש מעלות הפעלת השירות ואילו עיריית תל-אביב-יפו תישא בשאר העלויות.

שירות היפואית הופעל על ידי עיריית תל-אביב-יפו במסגרת הסדרי התנועה, והחל את פעילותו יחד עם עבודות הרכבת הקלה בחודש מאי 2019 בעלות של 7.8 מיליון ש"ח בשנה. שירות ההסעות (שאטל) פועל במסלול מעגלי ברחובות הסמוכים לשדרות ירושלים- ללא תשלום. במהלך התקופה, עודכן המסלול בהתאם לדרישות שעלו מהתושבים. השרות מסיע למעלה מ-1,300 איש בכל יום בממוצע, כמות נוסעים גדולה המצדיקה את המשך הפעלת השירות.

בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות נציגי עריית ת"א, מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל נת"ע, הבהירו נציגי העירייה את נחיצות השירות אשר בו משתמשים אלפים מתושבי יפו בכל יום. כמו כן, הדגישו נציגי העירייה את העובדה כי התנאי לסגירת שדרות ירושלים לתנועת כלי רכב ואוטובוסים, שנועדה לצמצם את משך הזמן שבו יסבלו התושבים מהעבודות, היה תגבור קווי האוטובוס ברחובות הסמוכים לשדרה והמשך הפעלת שאטל ציבורי וחינמי המספק לתושבים הגרים בסמוך לשדרות ירושלים שירות נוח וזמין של תחבורה ציבורית וחיבור למרכז העיר וכן לתחנת הרכבת ולבית חולים וולפסון.

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי מסרה: "שמחה שהצלחנו להמשיך את שירות היפואית עם או בלי משרד התחבורה ובכך לסייע לתושבים שגרים בתוואי הרכבת הקלה ביפו".  סגנית ראש העיר המשיכה ותקפה את משרד התחבורה: "לצערי לאחר הודעת נת"ע כי העבודות יתעכבו עד מאי 2021 המינימום שהיה ניתן לצפות ממשרד התחבורה הוא להמשיך את היפואית עד מועד סיום העבודות, אבל כנראה שהצורך לדאוג לצרכי ההתניידות של התושבים אינו מספיק מובן מאליו למקבלי ההחלטות שמקדמים פרוייקטי תשתית ענקיים בעיר. לדעתי עלינו ללמוד מכך לקח ולא לאפשר לנת"ע ומשרד התחבורה לסגור רחובות שלמים ללא ההתחייבות ברורה ובכתב למתן חלופות תנועתיות. עליהם לעמוד בסטנדרט בסיסי של שירות תחבורתי למי שגרים בתוואי העבודות של הרכבת. התניידות היא זכות בסיסית והגורם המרכזי שצריך לזכור שזו זכות מוקנת לכל אחד בכל מקום, הוא משרד התחבורה שאמון על הנושא. מקווה שיפיקו את הלקחים הנדרשים עוד לפני סגירת הרחובות אלנבי, בן יהודה והאחרים – פתרון קודם לעוצר".

מסלול השאטל יעבור ברחובות: וולפסון/הלוחמים, נחל הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, שארית ישראל, שלבים, בן צבי, דרך שלמה, בן גמליאלי, נועם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד"ר ארליך, ציהתל"י, הבעש"ט. התחנות הן דינמיות והנוסעים יוכלו לעצור את השאטל בכל מקום לאורך המסלול, בהרמת יד.

תחבורה ציבורית בישראל ובעולם – מה המחירים

תחבורה ציבורית בגוש דן – עכשיו גם בסופי השבוע