משפט    

שברה את האף בגלל מבנה בטון – עיריית רמת גן תשלם לה 58 אלף שקל

תמונה:PIXABAY

תושבת רמת גן נתקעה במבנה בטון בעיר רמת גן שנועד לחסום מכוניות ושברה את אפה, השופטת הזכירה שכבר בפסיקה הוזכר שמבני בטון נמוכים הם סכנת בטיחות ותחייב את עיירית רמת ב-58 אלף שקל

עיריית רמת  גן תשלם פיצויים של כ-58 אלף שקל לתושבת העיר בת  76 שנפצעה ושברה את אפה אחרי שנתקלה במבנה בטון במדרכה שנועד למנוע מכלי רכב לחנות.

סיפורנו מתחיל כשהאישה הייתה בדרכה לעבודה. כדי להוכיח את טענתה היא צירפה תמונות של מבנה הבטון הנמוך שהוצב במרכז המדרכה, במקום בשוליים, כפי שהיה אמור להיות. היא הוסיפה ואמרה שמדובר במפגע של ממש שסיכן  הולכי רגל. גם העירייה החליפה את המבנה בעמודים גבוהים יותר שעשויים מחומר שונה שאף הם הוסרו, ולדברי התובעת עובדה זו מעידה שגם העירייה ראתה במבנה סכנה. היא ביקשה פיצויים על הנזקים שנגרמו לה עקב התאונה כמו כאב וסבל, הפסדי שכר והוצאות רפואיות.

עוד ציינה כי מדובר במבנה מוגבה בצבע ומרקם שונה מהמדרכה, לכן כל אדם סביר, לא כל שכן התובעת תושבת האזור, יכול לשים לב אליו, והיא עברה שם שנים ונפגעה רק פעם אחת.  עוד הוסיפה כי להחלטה להסיר את המבנה לא היה שום קשר לתאונה.

עם זאת,  השופטת קבעה שהעירייה לא הציגה ראיות המסבירות את החלטתה להציב מבנה בטון באמצע המדרכה, ולא נימקה את ההחלטה להחליפו דווקא בסמוך לתאונה ולמה הסירה את העמודים כליל. "הדעת נותנת, כי בעת הצבת מתקן כלשהו על המדרכה, על העירייה מוטלת החובה הבסיסית לשקול, לבחון ולהגיע למסקנה, שאכן… אין משום מפגע", כתבה.

היא הזכירה כי בפסיקה נקבע כי מבני בטון נמוכים מהווים סיכון למעידה בשל השינוי הפתאומי במפלס המדרכה שאינו בולט לעין, את הטיעון שתהועלת עלתה על הנזק דחתה נחרצות: "מספיקה פעם אחת של נפילה ופגיעה גופנית, כדי לקבוע שהמדובר במפגע שהכשיל את התובעת", נכתב.

מכאן קבעה כי העירייה התרשלה בהצבת מבני הבטון המסוכנים והפרה את חובתה הבסיסית לוודא שהמבנים ברחבי העיר תקינים ובטוחים. אך השופטת סברה כי נכון יהיה להטיל אשם תורם מתון של 30% על התובעת, שלא שמה לב לדרך אף שהכירה אותה היטב.

לאחר חישוב סכומי הפיצויים, בהתחשב בכך שלתובעת נגרמו 10% נכות רפואית ותפקודית, נקבע כי העירייה תשלם לה 46,200 שקל על הפסדי שכר וגריעת כושר השתכרות, הוצאות רפואיות ונזק לא ממוני. לכך יתווספו הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד של כ-11 אלף שקל.

האם מחיר הדירה מושפע מקרבה לאנטנות סלולאריות?

פוצתה ב-85 אלף שקל אף שלא הוכיחה כי המדרגות היו רטובות