חדשות    

שגריר השלימה רכישת 70% מחברת א.צ.מ בתמורה ל-91 מיליון שקל

דוד מיכאל, מנכ"ל שגריר- צילום: גיא קרן

מעודכן ל-07/2021

א.צ.מ היא מהחברות המובלות בישראל בתחום אבזור הרכב למוגבלים בניידות, עם כ-5,000 לקוחות ושיעור של 90% לקוחות חוזרים ■ בשנת 2020 הסתכמו הכנסותיה ב-82.8 מיליון שקל

קבוצת שגריר שירותי רכב, ספקית מובילה במתן שירותים לחברות הביטוח ושיתוף והשכרת רכבים, מדווחת היום על השלמת רכישת 70% מחברת א.צ.מ אבזור וציוד מכוניות, בתמורה ל-91 מיליון שקל וכניסה לתחום אבזור הרכב למוגבלים בניידות. א.צ.מ היא בין השחקניות המרכזיות בשוק ההתאמה ואבזור הרכבים לבעלי צרכים מיוחדים, עם כ-5,000 לקוחות ושיעור לקוחות חוזרים של יותר מ-90%.

עם השלמת הרכישה פרסמה שגריר את נתוניה הפיננסיים של א.צ.מ לשנת 2020: הכנסות של 82.8 מיליון שקל; רווח תפעולי של 20.8 מיליון שקל ורווח נקי של 16.4 מיליון שקל.

בהסכם בין החברות נקבע כי שגריר תשלם לא.צ.מ סך של 91 מיליון שקל, המשקף שווי חברה של כ-130 מיליון שקל. כמו כן נקבע כי המוכרים יהיו זכאים לתמורה נוספת על בסיס ביצועי החברה למשך תקופה בת 3 שנים ממועד השלמת העסקה. בנוסף נקבע כי לשגריר תינתן האפשרות לרכישת יתרת מניות א.צ.מ (30%) מהמוכרים, ולמוכרים תינתן האופציה למכור את יתרת מניותיהם לשגריר. תוצאותיה העסקיות של א.צ.מ יאוחדו בדוחות הכספיים של שגריר החל מהרבעון השלישי.

דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר, אמר: "השלמת רכישת א.צ.מ תתרום לרווחיות הקבוצה באופן מיידי והינה רכישה סינרגטית לפעילויות הקיימות שלנו. כלל הרכישות שביצענו ובהן רכישת שנפ ורכישת פעילות האיתור של טרפילוג, יסייעו לנו בחיזוק מעמדנו כשחקן מוביל בשוק שירותי הרכב בישראל".

אייל מלמן מנכ"ל חברת א.צ.מ. מסר: "השותפות עם קבוצת שגריר היא סינרגטית ותאפשר לחברות לגדול ולצמוח  ולהציע ללקוחותינו בעלי הצרכים המיוחדים שירות מקיף יותר והמשך מתן פתרונות ייחודיים, זאת כשאנחנו שומרים על ההרגשה המשפחתית המיוחדת לאצמ שאנו מפורסמים בה לאורך שנים. המיזוג עם קבוצת שגריר בניהולו של דוד מיכאל הוא ללא ספק הפתרון המושלם שחיפשנו בכדי לאפשר לאצמ שירות מהיר ואיכותי בפריסה ארצית רחבה יותר, ניידת וקבועה.

עם כניסתה של שגריר להשקעה בא.צ.מ, יוכל הצוות המנוסה והמקצועי של א.צ.מ להמשיך ולעסוק במה שאנו טובים בו, במתן פתרונות טכנולוגיים איכותיים, מקצועיים והבטוחים ביותר, וכן להרחיב את הפתרונות לתחומים חדשים של מימון, טרייד אין, השכרה, בקרה ועוד, בזמן ששגריר שמהותה הוא שירות ושירותי דרך תסייע בשירות ותמיכה במהלך שנות נסיעת הרכב תחת אחריותנו".

היועצים המשפטיים שטיפלו בעסקה מטעמה של שגריר הם עו"ד אתי קורן וליאת סידרנסקי-יוכפז ממשרד קורן גרודברג ושות'. את א.צ.מ ייצגו עו"ד שרית מולכו וארנון מיינפלד ממשרד ש. פרידמן ושות' ועו"ד סער פלינר. אורית הימל שימשה כבנקאית השקעות בעסקה.

שגריר – ההשקעות בהרחבת פעילות Car2Go גרמו לירידה חדה ברווח ל-1.1 מיליון שקל