חדשות    

שוהם נכנסת לשוק ענק של מימון יבואני סחורות לארה"ב

מעודכן ל-05/2021

החברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פינטק אמריקאית, שבמסגרתו תספק מימון קצר מועד לחברות בארה"ב המייבאות סחורות מהמזרח הרחוק

חברת שוהם ביזנס, העוסקת באשראי חוץ בנקאי ונמצאת בשליטתו של אלי נידם (34.4%), מדווחת על כניסה לשוק חדש, עם השקת פתרון מימון בינלאומי לחברות המייבאות סחורות לארצות הברית.

שוהם חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת פינטק אמריקאית, המספקת מימון קצר טווח ליבואנים בארה"ב, וזאת באמצעות פלטפורמה טכנולוגית שפיתחה החברה האמריקאית ומאושרת על ידי המוכרים במזרח.

החברה פועלת בשיטה שבה היא רוכשת חשבוניות עסקאות ייבוא ומממנת את אותן עסקאות עבור היבואן לתקופה של כחודשיים, שלאחריה מוחזר סכום המימון שניתן בתוספת ריבית. סכום המימון שניתן עבור עסקאות הפקטורינג, שבהן מתקשרת החברה האמריקאית, מובטח בביטוח אשראי, במרבית העסקאות סכום המימון ללקוח קצה לא עולה על 50 אלף שקל.

במסגרת ההסכם, שוהם תעמיד ללקוחות החברה האמריקאית קו אשראי בסכום של עד 70 מיליון דולר ארה"ב, באופן שבו שוהם תממן את הפעילות מול היבואנים בפיזור גדול. כל לקוח מקבל מסגרת מבוטחת של 50-10 אלף דולר. המימון נועד לאפשר ליבואני הסחורות תזרים גמיש יותר.

לשוהם תהיה זכאות בלעדית לצרף מממן נוסף אשר ישתתף בהעמדת המימון. ההלוואות לחברה האמריקאית יישאו ריבית בשיעור של 11.25% אפקטיבי לשנה וכן עמלת הקצאת אשראי בגובה 1.5% מסכום האשראי המהווה סה"כ 12.75% שנתי.

כמו כן, עם תחילת הפעילות המשותפת, כאמור יוקצו לשוהם ביזנס 4.6% מהון המניות של חברת האם (ישראלית) של החברה האמריקאית.

המהלך האסטרטגי מהווה כניסה של שוהם ביזנס לשוק הנאמד במאות מיליארדי דולרים בשנה וצפוי לייצר לחברה הכנסות ותזרים מזומנים חדש מפעילות בחו"ל. החברה רואה בהסכם ובהשקת פתרון מימון טכנולוגי חדשני, אשר מגובה בביטוח אשראי ואשר מפוזר לאלפי לקוחות, מנוע צמיחה משמעותי העתיד לייצר לבעלי המניות ערך רב.

שוהם ביזנס: צמיחה של 89% ברווח הנקי ברבעון