חדשות    שוק ההון    

שופרסל – ירידה ברווח הנקי

צילום: סיון פרג'

הרווח הנקי ברבעון הראשון של שופרסל הסתכם בכ-48 מיליון שקל, המהווים כ-1.5% מההכנסות בהשוואה לכ-67 מיליון שקל אשתקד. בשופרסל מאשימים את התקן החשבונאי החדש

שופרסל מציגה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019. בניגוד לשנה שעברה שבה חל חג הפסח במרץ ונכלל ברבעון הראשון, השנה לא נכלל חג פסח ברבעון הראשון. על כך אומרים בשופרסל:

עיתוי החג משפיע על יתרות מאזניות כגון לקוחות, מלאי, ספקים וכן על המכירות ועוצמת המבצעים שחלו ברבעון הראשון של השנה  לעומת רבעון מקביל שנה קודמת. השפעת חג הפסח ברבעון הראשון השנה קטנה מהשפעתו על הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.2 מיליארד שקל, בדומה לאשתקד, וזאת למרות עיתוי חג הפסח שחל השנה באפריל.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה הסתכם בכ-129 מיליון שקל המהווים כ-4.1% מהכנסות החברה, גידול של כ-16 מיליון שקל בהשוואה לאשתקד, בנטרול תקן IFRS16 הרווח התפעולי דומה לאשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-860 מיליון שקל, המהווים כ-27.3% מההכנסות, בהשוואה לכ-850 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.8% מההכנסות. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע מעיתוי החג.

-EBITDA לרבעון מסתכם בכ-305 מיליון שקל, בהשוואה לכ-193 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מיישום התקן החשבונאי החדש

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-48 מיליון שקל, המהווים כ-1.5% מההכנסות בהשוואה לכ-67 מיליון שקל אשתקד. הירידה נובעת בעיקרה מיישום התקן החשבונאי החדש והוצאות מימון

מבחינת מגזרים

 

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-2,974 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-3,017 מיליון שקלברבעון המקביל אשתקד, קיטון של

 

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-44 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

 הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-19 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-21 מיליון שקלברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר Be ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-163 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-140 מיליון שקלברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מפתיחת סניפים חדשים, מגידול בחנויות זהות ומנגד עונתיות. המכירות למ"ר בחנויות Be ברבעון הראשון השנה עמדו על 5,839 ש"ח, בהשוואה ל- 6,271 שקלברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 6.9% הנובע בעיקר עקב פתיחת סניפים חדשים ועיתוי החג. המכירות בחנויות זהות Be  גדלו ב- 1.4% מול אשתקד.

שנבע מעונתיות. המכירות בסניפי החברה ברבעון הראשון השנה קטנו ב-0.4% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. הפער בין הקיטון בהכנסות החברה לבין הקיטון במכירות החברה מיוחס הן להמשך גידול בפעילות הזכיינים והן לקיטון במתנת הצטרפות למועדון לקוחות כרטיסי האשראי מול אשתקד