חדשות    

שיפור בכלי הניווט של גוגל יראה לכם בדיוק לאן אתם צריכים ללכת – במציאות רבודה

קרדיט: PIXABAY
מעודכן ל-08/2019

אתם הולכים ברגל, מוציאים את כלי הניווט של גוגל, גוגל מאפס, ומנסים להבין לאן אתם צריכים ללכת. אין לכם מושג. הפיצ'ר החדש של גוגל נועד לפתור את בעיה זו ונקרא Live View.

מה זה אומר? שבמקום לראות את המפה אתם רואים את הרחוב. פשוט לוחצים על “התחל ניווט ב-AR” ומכוונים את הטלפון שיראה את הרחוב וטדאם, לאחר כמה שניות תוכלו לראות את הרחוב שלכם ושורה של רחובות בסביבה. על גבי הצילום יהיו חצים ענקיים שלא ישאירו מקום לבלבול. זה פיצ'ר טוב לסמטאות מוזרות ולמדינות זרות, כך שלא צריך באמת להבין את השפה.

עם זאת בשלב זה לא התצלום מופיע לצד המפה הוותיקה המבלבלת. בעיה אפשרית בפיצ'ר היא זלילת הסוללה. גוגל חשבה על זה וכל כמה דקות היא מחשיכה את המסך גם כדי שתרימו את העיניים למעלה.

הפיצ'ר זמין לבעלי מכשירי פיקסל ולמכשירי אנדרואיד שתומכים ב-ARCore כמו גם כשירי סמסונג מדגמי S7 ומעלה, OnePlus מדגמי 5 ומעלה, מכשירי שיאומי מדגמי Mi 8 ופוקופון ועוד רבים וטובים. גם מכשירי ARKit של אפל זוכים לתמיכה, כך שמכשירי iOS מגירסה 6s ומעלה, ולא מעט דגמי iPad .

הפיצ'ר בשלבי עדכון, כך שאם אתם לא רואים אותו עכשיו תראו בימים הקרובים במכשירים האלו.

איך זה עובד

חפשו או בחרו במפה יעד קרוב אליו אתם רוצים לנווט.

– לחצו על אייקון המסלולים הכחול בתתחת המסך.

– אם הוא לא מסומן כבר, לחצו על אייקון הולך הרגל לקבל הוראות ניווט רגלי.

– בחרו "התחלת ניווט ב-AR" וצאו לדרך.

"אין כמו לחקור עיר ברגיל, זו הדרך הטובה ביותר לספוג את המראות ואת הצלילים של מקום חדש", נמסר מגוגל. "אבל זה יכול להיות קשה לדעת בדיוק לאיזה כיוון ללכת. עם Live View אפשר להשתמש ב-AR כדי לראות טוב יותר לאיפה ללכת. חצים וכיוונים מופיעים על גבי העולם האמיתי כדי להראות את הדרך. בחנו את התכונה בחודשים האחרונים עם קהילת Local Guides ופיקסל, והחל מהשבוע אנחנו מרחיבים אותה לבטא במכשירי אנדרואיד ו-iOS".