חדשות    

שירות התעסוקה: המגזרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר – חרדים וערבים

צילום:שירות התעסוקה
מעודכן ל-05/2021

מנתוני חודש אפריל עולה כי אום אל פחם היא מובילה בשיעור דורשי העבודה – 24.4% 3 מבין 5 הערים שמובילות באחוזי האבטלה הן ערביות באילת ירד שיעור דורשי העבודה מ-21.3% ל-16% – תוך חודש אחד

שירות התעסוקה מציג את נתוני חודש אפריל המשקפים ירידה משמעותית במספר דורשי העבודה, אך בעצימות ובקצב משתנה מעיר לעיר. בדומה למגמות במרץ, גם באפריל הערים הנפגעות ביותר הן אלה שיש בהן נוכחות משמעותית של ערבים וחרדים.

נכון לסוף אפריל, לפי נתוני שירות התעסוקה, ראש הטבלה ניצבת העיר אום אל פחם, עם שיעור דורשי עבודה של 24.4%, אחריה נצרת עם 24.3%, ואת החמישייה סוגרות רהט (19.9%), עכו (19%) וביתר עילית (18.6%).

מנגד, העיר אילת ממשיכה להתאושש: אחרי שכמעט לכל אורך שנת הקורונה היא הובילה את רשימת הערים הגדולות בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה בישראל, ירד שיעור דורשי העבודה בעיר באפריל בלא פחות מ 11.6%, והוא עומד כעת על 16% לעומת 21.3% במרץ. מדובר בעיר עם שיעור הירידה הגבוה בישראל, ואחריה מודיעין עם 8.4%. יצוין, כי ב-33 ערים נרשמה ירידה של 5% ומעלה במספר דורשי העבודה – 20 מהן ממוקמות במרכז הארץ, 2 מהן בלבד חרדיות, ורק 2 ערים בעלות צביון ערבי או מעורב.

מהנתונים שפורסמו עולה תמונה מדאיגה מבחינה חברתית, לפיה הערים החרדיות והערביות הן הנפגעות ביותר: 11 מתוך 15 הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר הן ערביות, חרדיות או בעלות שיעור חרדים/חרדים גבוה – 5 ערים ערביות, 2 ערים יהודיות-ערביות, 2 ערים חרדיות ו 2 ערים בעלות שיעור חרדים גבוה.

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, מסר: "המבט הנכון על שוק העבודה אינו צריך להיות רק ארצי וכללי אלא גם בהתאמה לפי ישובים ואשכולות חברתיים-כלכליים. המפתח לעידוד תעסוקה נמצא בהתאמת הסיוע לאופי דורשי העבודה בכל אזור גיאוגרפי לפי מאפייניו השונים. אנו עושים זאת באמצעות 72 לשכות התעסוקה הפרוסות ברחבי הארץ, ופועלים לתת מענה לכל דורש עבודה – בין אם בהשמה ובין עם בכלי תומך כגון סדנאות, קורסים ואימונים אישיים. מאז שפתחנו את לשכותינו בתום הסגר השלישי – ביצענו עשרות אלפים כאלו".

שירות התעסוקה: שיעור האבטלה במגזר הערבי מוסיף להיות גבוה