חדשות    

שירות חדש: הפקדת צוואות דיגיטלית ברשם הירושה

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-09/2020

המהפכה הדיגיטלית מגיעה גם לרשם לענייני ירושה: מעכשיו ניתן להפקיד צוואות מהבית וגם לשמור על הנחיות הריחוק החברתי

רשם הירושה משיק שירות דיגיטלי חדש להפקדת צוואות מרחוק. המהלך שיצא לפועל במסגרת המהפכה הדיגיטלית ברשם הירושה, לשיפור השירות לציבור, יקל באופן משמעותי על הציבור אשר מעוניין להפקיד את צוואתו אצל רשם הירושה – בפרט בימים אלה, כאשר שירות זה אינו מתאפשר באופן פיזי עקב התפרצות נגיף הקורונה.

מידי שנה בשנה מופקדות כ-8,000 צוואות ברשם הירושה וניתנים למעלה מ-30 אלף צווי ירושה וצווי קיום צוואה. הפקדת צוואה מבטיחה כי לאחר פטירת האדם, צוואתו תיפתח ותימסר ליורשיו על פי הצוואה. המהלך החדש מאפשר את קבלת השירות באופן מקוון מהבית בקלות וביעילות.

באמצעות מערכת הפקדת הצוואות מרחוק יוכל כל אדם להיכנס למערכת, לסרוק את צוואתו ולהפקידה. את הצוואה המקורית יש להעביר לרשם הירושה תוך 45 ימים בדואר או באמצעות שליח, ואין צורך להתייצב באופן אישי בפני הרשם. מדובר בשלב נוסף במהפכה הדיגיטלית במערך רשם הירושה, כך שכיום הציבור יכול לבצע את כלל הפעולות ולצרוך את כלל השירותים באמצעות מערכות מקוונות ובאופן דיגיטלי.

בנוסף, השירות יאפשר לנוטריונים להפקיד מרחוק צוואה נוטריונית שנחתמה בחתימה אלקטרונית עבור המצווה.

האפוטרופסה הכללית, עו"ד סיגל יעקבי: "אנו שמחים לחנוך שירות חדש שמצטרף למהפכת השירות הדיגיטלית של רשם הירושה. בשנים האחרונות התייעל מערך רשם הירושה, ולוחות הזמנים למתן שירות לציבור התקצרו באופן משמעותי. בעקבות משבר הקורונה עלה הצורך לייצר הסדר חלופי להפקדת צוואות, אשר עוגן בתקנות הירושה, ובהתאם לו פותחה בתוך זמן קצר מערכת מחשובית נגישה, חכמה ומאובטחת, לביצוע הפעולה מרחוק".

ירושה – איך להעביר נכון את הנכסים לדור הבא?

סוגי צוואות – כתב יד, בעל פה, בפני עדים ועוד