חדשות    

שלוש תוכניות התחדשות עירונית מזורזות: באום אל פחם, באור יהודה ובגבעת שמואל

פרויקט בגבעת שמואל. קרדיט: פרחי - צפריר אדריכלים

 ובהוותמל אישרה תוכניות התחדשות עירונית במתחם הכלנית באור יהודה,  בשכונה בדרום מזרח אום אל פאחם ובשכונת גיורא בגבעת שמואל

.הוותמ"ל, שנועדה לאשר תוכניות התחדשות במהירות, אישרה  תוכנית התחדשות עירונית נרחבת באור יהודה, באום אל פחם ובגבעת שמואל

אור יהודה

. באור יהודה ייהרסו 9 מבנים ישנים עם 114 יחידות דיור, וייבנו 8 מגדלי מגורים חדשים הכוללים 656 יחידות דיור.

התוכנית היא על שטח של 17 דונם, במתחם "הכלנית" בשכונת קריית גיורא שמדרום לצומת סביון, בצומת הרחובות האיריס, כלנית ושדרות העצמאות.   שני דונם מיועדים עבור שטח ציבורי פתוח, כמו גם דונם עבור מוסדות ציבור, שעליו יוקמו בין השאר מעונות יום וגני ילדים. תקן החניה צוצמם מאוד,  והשכונה צפויה להיתמך במערך התחבורה הציבורית המתוכנן באזור, הכולל את הקו הסגול של הרכבת הקלה ונתיב 'מהיר לעיר'.

את התוכנית קידמה עיריית אור יהודה, באמצעות צפור אדריכלים ומתכנני ערים ובניהול אדר' גלי דולב מחברת וקסמן גוברין גבע.

אום אל פאחם

תוכנית נוספת המקודמת בהליכים מהירים היא שכונת מגורים חדשה עם 5,000 יחידות דיור באום אל פאחם, שהוותמ"ל החליטה להפקיד להתנגדויות. השכונה נמצאת בדרום מזרח העיר, ובסמוך לכביש 65. התוכניתמאזנת בין בעלי הקרקע, כאשר הבינוי המוצע כולל מספר טיפוסי בנייה בגבהים של 9-6 קומות, וכן שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 140 אלף מ"ר לאורך כביש 65.

את התוכנית קידמה עיריית אום אל פאחם ונערכה על ידי צוות הכולל מספר אדריכלים, בראשות אדריכל עומרי ילין. היא נגזרת מהתוכנית הכוללנית של מתאר העיר, שעל הפקדתה הוחלט בשנת 2016, ומחליפה תוכנית קודמת שלא כללה איחוד וחלוקה ולכן לא אפשרה את הבנייה.

גבעת שמואל

עוד החליטה הוותמ"ל להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גיורא שבגבעת שמואל, להרוס 22 מבני מגורים ותיקים עם 552 יחידות דיור, ולבנות 1,700 יחידות דיור חדשות במקומם, במבנים בבנייה של 10 קומות ומגדלים בני 30-25 קומות.

התוכנית מחולקת לשלושה מתחמים לאורך רחוב הנשיא: מתחם גיורא המיועד לפינוי בינוי ובו ומשולבים גם שטחים למבני ציבור ותעסוקה; המתחם המזרחי המיועד כקרקע להשלמה, שבו מתוכננים מבני מגורים חדשים ושטח ציבורי פתוח; ומתחם נוסף בו מתוכננים מבני מגורים ושטחים למבני ציבור. עוד כוללת התוכנית חזית מסחרית רציפה לאורך רחוב הנשיא, גינות פנימיות וכיכר עירונית על הציר המרכזי, שתשמש כשטח ציבורי פתוח.

הרווח ליזמים בפרויקטים של התחדשות עירונית – 18%;;אין דייר סרבן, יש דייר מתנדנד. זה הכול עניין של ידע;

;התחדשות עירונית זה לא רק נדלן. זה גם בתי ספר, כבישים, חניות ותשתיות בכלל

איך עושים כסף מהתחדשות עירונית?