מדריכי צרכנות    

שליחים במרוץ: באיזו רשת הכי כדאי לעשות קניות אונליין?

מעודכן ל-03/2020

נמצאים בבידוד ביתי? חוששים מהצפיפות בסופרמרקטים? התפשטות הקורונה והבהלה שנוצרה בעקבותיה גרמו גם למי שהעדיפו עד כה למשש את העגבניות שלהם בעצמם ולטעום את הגבינה במעדנייה, לעבור לקניות אונליין אז לטובת החדשים בתחום וגם לכל היתר, ערכנו השוואה בין 5 רשתות ודירגנו אותן עבורכם

קניות לבית אונליין הן ללא ספק מהלך שיכול להקל מאוד את החיים, אבל הן יכולות גם להפוך לסיוט – אם למשל השליח מתעכב, הביצים נשברות ומוצרי החלב מונחים מחוץ לדלת בשיא החום. בעקבות המצב, לאחר שסופרמרקטים רבים פשוט התרוקנו ממוצרים – ומנגד אזרחים רבים פשוט חוששים לצאת ולהסתובב במרכולים – חל זינוק במספר האנשים העורכים את הקניות שלהם ברשת. אז  השווינו בין משלוחי האונליין של 5 רשתות בכמה פרמטרים – מנוחות האתר, דרך העמידה בזמנים ועד איכות המוצרים – ודירגנו. רוצים לנחש מי הרשת שהגיעה למקום הראשון?

שופרסל אונליין

מבחינה מספרית, שופרסל נחשבת לרשת המובילה בקניות האונליין: 16% ממחזור המכירות של הרשת מתבצע דרך האינטרנט, והיא גם מובילה בבדיקה ההשוואתית שערכנו לשירותי הקניות אונליין. אלמלא המחירים הגבוהים יחסית בהשוואה לאחרות, היא הייתה זוכה לציון גבוה אף יותר.

מחיר המשלוח: 30 שקל בקנייה עד 750 שקל, 10 שקלים בקנייה בסכום גבוה יותר. יש אפשרות לאיסוף עצמי בתשלום של 10־30 שקל תמורת הליקוט בלבד.

החוויה: מבין הרשתות שבדקנו, האתר של שופרסל הוא הטוב ביותר. הוא ידידותי, מפורטים בו נתונים כמו ערכים תזונתיים, רכיבים, כשרות וארץ ייצור, וזהו גם האתר היחיד שבו למוצרים רבים יש תמונות המציגות אותם ב-360 מעלות. כמו כן, אם בחרתם מוצר כלשהו וקיימת אפשרות להוזלה או לחלופה בריאה יותר, האתר יציע לכם אותה.

האספקה: יש אופציות לבחירה בין מועדי האספקה הקרובים. לרוב מגיעים בזמן, ואם יש שינוי מוודאים טלפונית. במקרה שחסרים מוצרים, המלקטים יוצרים קשר טלפוני או שולחים סמס עם לינק לבחירת חלופות. הפירות והירקות הגיעו באיכות טובה – חוץ מתותים אורגניים שחלקם היו רקובים. האריזה איכותית, המצרכים מגיעים במצב טוב, וחומרי הניקוי נארזים בנפרד.

טעון שיפור:

המחירים ברשת הם יקרים יחסית ביחס לרשתות האחרות. כמו כן, במוצרים המגיעים במשקל יש נטייה לעגל מעט את המשקל כלפי מעלה ו"לדחוף" ללקוחות קצת יותר ממה שהזמינו באמת.

לסיכום: אתר טוב מאוד, אבל תמיד יש מקום לשיפור, בעיקר בגזרת המחירים.

ויקטורי

מחיר המשלוח: 29.90 שקל.

החוויה: אתר פשוט וידידותי לשימוש. אמנם האינפורמציה בו מעטה ביחס לאתר של שופרסל אונליין, אבל זה לא מפריע במיוחד. איכות המזון והמוצרים טובה מאוד, למרות שחלק מהפירות לא היו בשלים לחלוטין. האריזה נעשתה באופן מקצועי – וחומרי הניקוי נארזו בנפרד.

מחירים: ממוצעים. בפינת המבצעים – קטגוריה די גדולה של מוצרים בחמישה שקלים.

האספקה: זמני האספקה מעולים – אם מזמינים בערב אפשר לקבל את המשלוח כבר למחרת. גם העמידה בלוחות הזמנים הייתה טובה. במקרה שחסרים מוצרים, מתקשרים טלפונית להציע חלופות.

טעון שיפור: מוצרי המזון הקרים הגיעו ללא קרח, ביום חם יותר היו עלולים להתקלקל. אין אפשרות להזמין גלידות במשלוח. וגבינות שהוזמנו במשקל הגיעו בכמות גדולה ב-30 אחוז ממה שצוין בהזמנה.

לסיכום: חלופה זולה מהשופרסל, ועדיין טובה.

רשת יינות ביתן

מחיר המשלוח: 29.90 שקל (לקונים ב-750 שקל ומעלה, המחיר הוא 15 שקל).

החוויה: החיפוש באתר נוח וידידותי. יש מידע חיוני על המוצרים, גם אם מצומצם בהשוואה לאתר שופרסל.

אספקה: המשלוח הגיע במסגרת לוח הזמנים. לפני הגעתו התקבלה הודעת סמס עם פרטי המוביל ודיווח שהוא מגיע בדקות הקרובות. בזמן הליקוט יצרו קשר להציע חלופות לרוב החסרים. איכות האריזה טובה מאוד – המוצרים סופקו בכמה ארגזים, כשמוצרי הקירור הגיעו עם קרח. איכות הירקות והפירות טובה מאוד, חוץ מהבננות שהיו ירוקות. המחירים סבירים.

טעון שיפור: כחמישית מהמוצרים היו חסרים. לא ניתן להזמין גלידות במשלוח. מוצרי חלב במשקל הגיעו בכמות גדולה מזו שנדרשה בהזמנה.

לסיכום: לא רע, אבל יש לאן להתקדם.

מחסני השוק

מחיר המשלוח: 30 שקל (לקונים מעל 750 שקל עלות המשלוח היא 9.90 שקל).

החוויה: השימוש באתר נוח וקל. המבחר מגוון. ניתן למצוא מידע על המוצרים הנדרשים אבל יש מקום לפירוט רב יותר.

מחירים: גבוהים מהממוצע.

האספקה: המוצרים סופקו בזמן ונארזו היטב. מוצרי בשר קפוא וגלידות הפשירו מעט.

טעון שיפור: חלק מהפירות שסופקו היו מעט רכים מדי. כמו כן, היו חסרים רבים ולא לכולם נמצאה חלופה.

לסיכום: בדרך הנכונה אך יש מקום לשיפור.

רמי לוי

מחיר המשלוח: 29.90 שקל.

החוויה: האתר לא ידידותי ומסורבל. מגוון המוצרים גדול יחסית ורובם באיכות טובה – כולל הירקות והפירות.

מחירים: סבירים.

האספקה: השליח הקדים ולא התקשר לפני בואו. המוצרים נשארו בחוץ, למרות מזג האוויר החם.

טעון שיפור: קשה להתמצא באתר. האריזה לא מסודרת – חומרי ניקוי ומוצרי מזון נארזו יחד. מוצרי חלב נשלחו עם תאריכי תפוגה קצרים יחסית.

לסיכום: בגלל טיב האספקה והאריזה, עדיף לצמצם לקניות של מוצרי מזווה עם חיי מדף ארוכים וללא צורך בקירור.

בעלייה מתמדת: צמיחה במרכולים ב-2019 – קנינו בסכומים גבוהים בכ-3 אחוזים

איך לשרוד את החגים בלי להתרושש?