חדשות    

שניים רבים ומפסידים: עיריית בת ים ותאגיד המים אחראים למכשול מסוכן

אירו

בבת ים נחצבה תעלה עמוקה  במרכז של שביל הליכה ב"גן העיר".העירייה ותאגיד המים מחליפים האשמות.  בית המשפט קבע ששניהם אשמים ויישא באחריות ואלו יפצו ב-100 אלף שקל מבוגר שנפל במקום, בתוספת שכר טרחת עורך דין של 23 אלף שקל והוצאות משפט. ב-70% מהסכום תישא העירייה וביתר – התאגיד.

הסיפור מתחיל כשהנופל השתתף בפיקניק וכשהלך על השביל נתקל בבור. קודם לא חשב שנגרם לו נזק, אך למרת  אובחן אצלו שבר בשורש כף יד ימין.

הוא תבע הן את העיריייה והן את תאגיד המים.  את העירייה כי היא שאחראית על תחזוקת הגנים העירוניים, והתאגיד משום שהתעלה נחצבה בסמוך לגוב ביוב. התובע טען שאף אחד לא טרח לתקן את השוחה  או להציב במקום גידור או שלט אזהרה. השוחה נועדה להצבת תשתיות.

העירייה והתאגיד בכלל הכחישו שהתאונה התרחשה אך טענו שגם אם התובע דובר אמת הוא האשם הבלעדי. וכאמור הטילו אחריות זה על זה. העירייה טענה שתאגיד המים חצב את התעלה ואילו התאגיד טען שאין לו שום קשר לכך והעירייה הייתה אמורה לדאוג לתחזוקת הגן. אף אחד מהצדדים לא הביא ראיות ולא ברור מי בכלל ביצע את העבודות

תביאו ראיות

בית המשפט קבע שבאמצעות הצילומים התובע הוכיח את קרות התאונה בעדות עקבית ונהירה, וכן באמצעות מסמכים רפואיים.

"מתיאור התובע בהצטרף לתמונות… דומני כי לא יכול להיות חולק כי מדובר במפגע בלתי סביר: מדובר במגרעת של אספלט לרוחבו של שביל הליכה במרכזו של פארק ציבורי. עומק המגרעת הוא בשיעור 7 ס"מ וברוחב של 30 ס"מ ואורכה כמה מטרים, מה שיכול להכשיל כל עובר אורח עת כף רגלו נתקלת במגרעת זו ולגרום לו לאבד שווי משקל למעוט וליפול", נכתב בפסק הדין.

השופטת אמרה שאין ספק שהייתה רשלנות, משום שלא היו גידור או אזהרה. של מי? מעדויות מטעם נציגי העירייה והתאגיד עלה שהתעלה נחצבה לצורך חיבור פיראטי של צנרת למערכת הביוב אך לא ברור מי ביצע את העבודה ומתי.

השופטת ציינה כי במקום להגיש ראיות בנושא העירייה והתאגיד היו עסוקים בהתנצחות ובמאבקי כוחות, ומשכך החליטה ששני הגופים אחראים למפגע: העירייה כמי שאמונה על תקינות השבילים בשטחה, והתאגיד שאמור לפקח על מתקני הביוב. חלוקת האחריות הועמדה על 70% לעירייה ו-30% לתאגיד.

בצד זאת, השופטת ציינה כי גם התובע היה צריך להיזהר בדרכו והטילה עליו 15% אשם תורם.  לאחר בחינת הנזקים שנגרמו לתובע כמו הפסדי שכר, פגיעה בכושר ההשתכרות, זמן החלמה וכאב וסבל, פסקה לו השופטת פיצויים של 100 אלף שקל בנוסף לשכר טרחת עורך דין של 23,000 שקל והחזר הוצאות משפט.

מהו אשם תורם ואיך הוא מפחית לכם מפיצויי נזיקין

ריבית ההיוון על פיצויי נזיקין תישאר 3%