שוק ההון    

שפיר תבצע עבודות בפרוייקט "נמל הדרום" באשדוד בהיקף של כ-730 מיליון שקל; אפקון קבלן המשנה

שפיר תבצע עבודות תשתית בנמל אשדוד בהיקף של כ-730 מיליון שקל עם אופציה ל-95 מיליון שקל נוספים.  משפיר נמסר כי חברה בת חתמה על הסכם לביצוע עבודות פיתוח, בניה וחשמל (העבודות כוללות עבודות תשתית וסלילה, עבודות חשמל והקמת מבנים) באתר 'נמל הדרום' באשדוד עם חברה בת ישראלית של חברה בינלאומית אשר זכתה במכרז להפעלת נמל הדרום שפורסם על ידי חברת נמלי ישראל בע"מ. היקף היקף הפרויקט מוערך בכ-730 מיליון שקל.

קבוצת אפקון נבחרה כקבלן הבניה ומערכות החשמל ותבצע עבודות בהיקף של כ-265 מיליון שקלים.

משפיר נמסר כי ההסכם כולל אפשרות להרחבה או צמצום היקף העבודות בהתאם לשיקול דעת המזמינה וכן אופציה, בהתאם לשיקול דעת המזמינה, להרחבת היקף עבודות ספציפיות בסכום כולל של כ- 95 מיליון ש"ח. ביצוע העבודות ייעשה באמצעות החברה בת וכן באמצעות קבלני משנה ייעודיים בתחומי הבניה והחשמל. בשפיר מציינים כי במקביל לחתימת ההסכם ובהקשר לחלק מעבודות הבניה והחשמל בפרויקט התקשרה החברה הבת עם קבלן משנה עיקרי בהסכם גב-אל-גב לביצוע עבודות אלה. ביצוע העבודות צפוי להימשך כ- 36 חודשים ממועד מתן צו להתחלת העבודות אשר להערכת החברה צפוי להתקבל במהלך חודש דצמבר 2018.

בנוסף, נמסר משפיר, ההסכם כולל העמדת ערבות ביצוע (העומדת על 10 אחוז מהיקף ביצוע העבודות האמור המופחתת במשך ביצוע הפרויקט), תשלום מקדמות כנגד ערבות בנקאית, עכבון, פיצוי בגין איחורים בלוחות זמנים והסדרי תשלומים (אשר ככלל יהיו בהתאם לאבני דרך הקבועים בהסכם). יצוין כי ההסכם כפוף לדין הישראלי אך כולל (לאור זהות המזמינה) מנגנון יישוב סכסוכים בהתאם לכללי ה- Commerce of Chamber I.

שפיר הפועלת באמצעות בתחומי התעשיה, התשתיות, הזכיינות וייזום נדל"ן סיימה את הרבעון השני עם רווח של כ-66 מיליון שקל מהכנסות בסך של כ-273 מיליון שקל.

עמית בירמן, סמנכ"ל הכספים של שפיר, מסר בעקבות ההסכם כי: "פרויקט נמל אשדוד, שהוא בעל חשיבות לאומית, מצטרף לדיווח על הזכייה בפרויקט כביש 16, שעליו דיווחה החברה לא מכבר. הפרויקט משתלב באסטרטגיה של החברה: התמקדות במגה-פרויקטים, בהם לשפיר יתרון יחסי כחברת התשתיות המובילה בישראל".

 ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות, התיחחס ואמר כי: "קבוצת אפקון שמחה על הבחירה בנו ובחברת שפיר בפרויקט חשוב מסוג זה. הפרויקט הנ"ל מהווה המשך ישיר לפרויקט נוסף עליו דיווחה החברה בימים האחרונים כאשר זכתה במכרז להקמת מעונות סטודנטים בראשל"צ. פרוייקטים אלו מביאים לידי ביטוי את המשך הצמיחה של קבוצת אפקון ואת יתרונה היחסי של קבוצת אפקון בשוק הישראלי".