חדשות    

אריאל: "ב-2014 שיווקנו מספר שיא של דירות"; הקבלנים: "שיווקים באזורים לא אפקטיביים"

חברת צ.פ: "אני לא יודע איפה חי שר השיכון אבל בישראל של 2014, זוג צעיר שהלך לרכוש דירה לא ראה שום שינוי"

גורמים משוק הנדל"ן הגיבו היום לדברי שר השיכון אורי אריאל, שאמר היום כי "ב-2014 שיווקנו מספר שיא של 51 אלף דירות, זה ישפיע על המחיר"

לדברי נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ, "אני לא כל כך מבין על מה החגיגה, מכיוון שגם אם היצע הדירות גדל, לדבריו של השר, אנו רואים עליית מחירים של כ-3% מחודש דצמבר. אני מקווה כי ההיצע עליו מדבר השר אכן יביא להתמתנות במחירי הדיור, שלא ניתן לראותה בתקופה הקרובה. לאחר 9 חודשי המתנה בעקבות יוזמת מע"מ 0, הביקושים הם הרבה מעבר לחמישים אלף יח"ד. להערכתי השוק צפוי להמשיך להיות לא מאוזן מבחינת היחס בין ההיצע והביקוש ומחירי הדירות ימשיכו לעלות באזור המרכז".

לדברי ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית בחברת צרפתי שמעון "רוב השיווקים היו במחוז דרום, ירושלים ומחוז צפון, ולכן הם לא אפקטיביים לצורך הורדת מחירי הדירות. שיווקים בב"ש, קריית גת וחריש זה טוב – אבל איני חושבת שזה יכול להשפיע מהותית על המחירים. במרכז יש ביקושים גבוהים – אך היקף השיווקים בו נמוך מאד, ועל מנת להוריד את המחירים יש להגדיל משמעותית את השיווקים באזורי הביקוש. לאחרונה יצאה כמות נכבדת של דירות בראש העין, שבהחלט נחשבת לאזור ביקוש, אך מכיוון שמדובר במכרז מחיר מטרה אנחנו לא יודעים מה נדרש ומהם תנאי המכרז, ולכן אני לא בטוחה שהשיווקים הללו יצליחו. מכיוון שהמכרזים הללו יסגרו במרץ, לא ניתן לכלול אותם כמכרזים בשנת 2014. בכלל, משרד השיכון סופר את כל המכרזים שהוציא בשבוע האחרון של השנה כאילו זה כבר שווק. בשורה התחתונה, בשנה האחרונה היו מעט מאד שיווקים במרכז הארץ ביחס לשנים אחרות, ואני מקווה שהמגמה תשתנה בשנה הנוכחית".

צבי פוקס, מנכ"ל חברת צ.פ חברה לבנין אמר כי "עובדתית מחירי הקרקעות לא ירדו בשנת 2014 ומחירי הדירות לא ירדו בשנה החולפת אלה אף עלו. אני לא יודע איפה שר השיכון חי אבל בישראל של 2014, זוג צעיר שהלך לרכוש דירה לא ראה שום שינוי. משבר הדיור רק החמיר בעקבות ההמתנה למע"מ אפס והתפרצות הביקושים שבאו לאחר שהיוזמה נקברה".