חדשות    

שת"פ ראשון מסוגו: אמזון והמועצה הלאומית לבטיחות מתגייסות למנוע פציעות במקום העבודה

מעודכן ל-06/2021

מטרת השותפות, שנקבעה למשך 5 שנים – לייצר דרכים חדשות למניעת פציעות שרירים ושלד נפוצות בחברות בארצות הברית

חברת אמזון והמועצה הלאומית לבטיחות (NSC) הכריזו היום על שותפות בת חמש שנים במטרה למצוא דרכים חדשות על מנת למנוע את הפציעות המשויכות לקטגוריה הגדולה ביותר של פציעות במקום העבודה בארה"ב, פגיעות שרירים ושלד (MSDs). אמזון והמל"ל עובדים יחד מזה חודשים על שיתוף הפעולה, הראשון מסוגו.

השותפות תשאף למנוע פציעות ממשפחת פגיעות שרירים ושלד במגוון תעשיות, באמצעות פניות לבעלי עניין מרכזיים, ביצוע מחקר, פיתוח טכנולוגיה ותהליכים חדשים והפצה נרחבת של התוצאות שיניבו פעילויות אלו. שיתוף הפעולה מתאפשר בזכות תרומתה של אמזון, בסך 12 מיליון דולר, התרומה התאגידית הגדולה ביותר בתולדות המל"ל, והפעילות המשותפת תכלול חמישה מרכיבים מרכזיים:

מועצה מייעצת: הקמת מועצה מייעצת בינלאומית שתכנס מומחי בטיחות, תאגידים וחוקרים במגזר הציבורי והפרטי. המועצה המייעצת תפעל יחד על מנת לסקור את הגישות המבטיחות ביותר למניעת MSD, לעצב את הפיתוח של רכיבי השותפות בין הצדדים, ולערב גורמים חיצוניים במניעת MSD.

מחקר חלוצי: ביצוע מחקרים תוך שימוש בבינה מלאכותית מהדור הבא, עיבוד שפה טבעית וכלים ללמידת מכונה, במטרה לחקור חידושים ומגמות עכשוויים ועתידיים בתחום ה-MSD. המחקר יהיה זמין עבור כל התעשיות, שיוכלו לבחון את ממצאיו וללקט תובנות.

מענקי עסקים קטנים ואוניברסיטאות: מתן מענקים לעסקים קטנים, אוניברסיטאות וסטודנטים באוניברסיטאות. מענקים אלה יממנו מחקר וחדשנות, שיסייעו לחברות בכל הגדלים לגרום להשפעה אמיתית.

אתגר החדשנות: פיתוח וטיפוח פתרונות חדשניים ומעשיים לטיפול ב-MSD, באמצעות תחרויות אתגר החדשנות. תחרויות אלה יפגישו מומחים במטרה לשתף פעולה, לחשב מסלול מחדש ולשתף טכניקות ורעיונות.

קריאה לתעשייה לנקיטת פעולה התחייבות לפעול בנושא MSD: אמזון והמל"ל יחלקו פתרונות שהתגלו לאורך כל השותפות על מנת לעורר שינוי באמצעות יצירת התחייבות לעיסוק בנושא ה-MSD, וקריאה לחברות אחרות להצטרף גם הן למאמץ שמטרתו:

  • לעקוב אחר סממנים פרואקטיביים של פציעות, על מנת להבטיח הקטנת סיכונים ראויה, וליישם אסטרטגיות מניעה המבוססות על נתונים.
  • ליישם תוכנית למניעת MSD, הכוללת חינוך עובדים ומעסיקים על מניעת פציעות.
  • לאמץ ולקדם פתרונות חדשניים למניעת MSD, ולשתף שיטות עבודה מומלצות עם ארגונים אחרים ברחבי העולם.

 

השותפות יוצאת לדרך ביוני, במהלך חודש הבטיחות הלאומי, ובשנתה הראשונה תתמקד בהשקת המועצה המייעצת, זיהוי שותפי מחקר, ניתוח נתונים קיימים ופיתוח תוכניות אתגר המענקים והחדשנות.

שיתוף הפעולה של המל"ל הוא צעד נוסף במשימה ארוכת הטווח של אמזון להיות המקום הבטוח ביותר לעבודה בכדור הארץ, הכוללת השקעה של יותר מ-300 מיליון דולר בפרויקטי בטיחות ב-2021, במטרה לקצץ את שיעור התקריות המתועדות ב-50% עד 2025. אמזון עובדת בשגרה בשיתוף פעולה הדוק עם מומחי בריאות ובטיחות, מבצעת אלפי בדיקות בטיחות בתוך כל בניין, ומבקשת באופן פעיל משוב מהעובדים כיצד לשפר את רווחתם בעבודה.

המועצה הלאומית לבטיחות היא גוף מעודד הבטיחות המוביל באמריקה ללא מטרות רווח – והיא קיימת כבר למעלה ממאה שנה. כארגון מבוסס משימה, הוא פועל למיגור הגורמים המובילים למוות ופציעה הניתנים למניעה, תוך מיקוד מאמציו במקום העבודה, בכביש ועקב ליקויים שונים.  הארגון יוצר תרבות של בטיחות, במטרה לשמור על אנשים בטוחים לא רק בעבודה, אלא גם מעבר למקום בו היא מתבצעת.

לוריין מרטין, נשיאה ומנכ"לית המועצה הלאומית לבטיחות, מסרה: "באמצעות שותפות זו נוכל לפתור בעיות שאנשים מתמודדים עימן מדי יום, כך שיוכלו לחיות את חייהם המלאים. הגעה לעבודה אמורה להיות חוויה חיובית, מתגמלת ובטוחה. אנו אסירי תודה על התמיכה הנדיבה של אמזון, המסייעת לנו לעזור לחברות ברחבי העולם לפתור את הבעיה החשובה הזו, תוך תמרוץ משימתנו, שהינה ללא מטרות רווח, לשמור על בטיחות העובדים במקום העבודה".

הת'ר מקדוגל, סגנית נשיא גלובלית באמזון לבריאות ובטיחות במקום העבודה, אמרה: "אין דבר חשוב יותר מאשר הבטיחות של העובדים שלנו, והשותפות הזו תאפשר לנו לצלול עמוק ולבחון מהי הדרך הטובה ביותר להפחית פגיעות ממשפחת ה-MSD. למועצה הלאומית לבטיחות יש היסטוריה ארוכה של קידום פרקטיקות בטוחות במקום העבודה, ואנו מצפים לעבוד לצידם, כמו גם לצד עסקים רבים אחרים, מומחים וסטודנטים ברחבי העולם, כדי לחדש ולפתור את הבעיה החשובה הזו".

צ'לסי ווימר, עובדת שעתית במרכז האספקה של אמזון בבולטימור, מרילנד, הוסיפה:  "כחברת בצוות הבטיחות של אמזון באתר, המטרה שלי היא לעשות כל שביכולתי כדי לשמור על חבריי העובדים בריאים בעבודה, על מנת שכולנו נגיע הביתה בשלום, לחברים ולמשפחות שלנו. לאמזון יש סטנדרט גבוה לבטיחות; שותפות זו היא הוכחה נוספת לכך".

אמזון מחקה את המוכרים שלה ומרסקת את עסקיהם

פרטנר TV בשת"פ עם אמזון פריים – חבילת שידורים כוללת ללקוחות