חדשות    

תביעה ייצוגית נגד כלל פנסיה וגמל: "העלתה דמי ניהול בקופ"ג ללא הודעה מראש"

להערכת התובע, מספרם של חברי הקבוצות שנפגעו מחברת כלל פנסיה וגמל הוא עשרות אלפים, ולכן, שווי הנזק המצרפי שנגרם לכלל חברי הקבוצות הוא מיליוני ש"ח

הבוקר דיווחה חברת כלל ביטוח לבורסה, כי לאחרונה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים תובענה ובקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד כלל פנסיה וגמל. על פי הדיווח לבורסה, התובענה הוגשה על ידי עמית בקופת הגמל "כלל תמר", שבניהול החברה המנהלת.

הטענה המרכזית הנטענת על ידי התובע במסגרת התובענה היא כי הנתבעת, כלל פנסיה וגמל, העלתה את דמי הניהול הנגבים בחשבונותיו בקופת הגמל מבלי לשלוח אליו הודעה מראש כדין, וזאת משום שלטענת התובע, ההודעה שנשלחה אליו פגומה בצורתה, נוסחה לקוי, היא נשלחה בדואר רגיל מבלי לוודא שהגיעה ליעדה, וכן כי העלאת דמי הניהול בוצעה טרם חלוף חודשיים ממועד משלוח ההודעה. על פי הדיווח לבורסה, עילות התביעה הנטענות כנגד הנתבעת הן, בין היתר, הפרת חובה חקוקה; עשיית עושר ולא במשפט; הפרת חוזה; הפרת חובת אמון, נאמנות ותום לב; רשלנות; והטעיה.

להערכת התובע, מספרם של חברי הקבוצות הוא עשרות אלפים, ולכן, שווי הנזק המצרפי שנגרם לכלל חברי הקבוצות הוא מיליוני ש"ח. שווי הסעד המבוקש בכתב תביעה הועמד, על בסיס הערכה, על 50,000,000 ₪.

בדיווח החברה לבורסה נטען כי הקבוצות אותן מבקש התובע לייצג בתובענה הינן כל מי שהנתבעת או מי שהנתבעת היא חליפתה, העלתה את דמי הניהול בחשבונו: (1) מבלי לשלוח אליו הודעה מוקדמת מנוסחת כדין מצד תוכנה וערוכה כדין מצד מתכונתה; ו/או (2) מבלי שנשלחה הודעה לכתובתו הנכונה או לכתובתו המעודכנת במרשם האוכלוסין ("הקבוצה השנייה"); ו/או (3) בטרם חלוף חודשיים ממועד משלוח הודעה מוקדמת ("הקבוצה השלישית"); והכל – בנוגע לכל העלאה שבוצעה החל ממועד היותו חבר באיזו מהקבוצות לעמית של הנתבעת ו/או של מי שהנתבעת היא חליפתה בקופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או כל מוצר רלוונטי אחר, שהנתבעת או ו/או מי שהנתבעת היא חליפתה ניהלה עבורו.

הסעדים העיקריים המבוקשים במסגרת התובענה הינם: להצהיר שדמי הניהול שנגבו ביתר הם חלק מנכסי העמית, להורות לנתבעת לשלם פיצוי בגובה הסכומים שנגבו על ידה ביתר, בתוספת ריבית והצמדה כדין; להורות לנתבעת לשלם לכל אחד מחברי הקבוצות פיצוי בסך 100 ש"ח פר-חבר בגין פגיעה באוטונומיה של הרצון; ולחילופין אם ימצא כי פיצוי כספי אינו מעשי בנסיבות הענין, להורות על מתן כל סעד אחר, וכן להורות לנתבעת לשלם לתובע גמול וכן לשלם שכר טרחה לעורכי הדין המייצגים.