שוק ההון    

תגלית נוספת במאגר כריש המרחיבה את המאגר

התגלית מביאה עמה כמות משמעותית למאגר
חברת אנרג'יאן הודיעה  על תגלית נוספת במאגר כריש צפון, לאחר סיום תקופת הקידוח  שביצעה במאגר בחודש האחרון.
על פי דיווח החברה, כמות הגז שנתגלתה בכריש צפון עומדת על בין Tcf 1 (כ-bcm 28) ל-Tcf 1.5 (כ-bcm 42). ומתווספת לכמות המקורית המיוחסת למאגר כריש (כ-bcm 45).  הגז שנתגלה בכריש צפון יטופל באמצעות אסדת טיפול צפה (FPSO), אנרג'יאן פאוור (Energean Power), אשר תמוקם במרחק של כ-5 ק"מ משם, על פי הבאר של מאגר כריש – ובמרחק של כ-90 ק"מ מן החוף, מערבית לחיפה.

FPSO נבנית בימים אלה עבור אנרג'יאן, וצפויה להיות בעלת קיבולת של bcm 8, כאשר אנרג'יאן חתומה כיום על חוזים למכירה של bcm 4.6 של גז טבעי, מה שמשאיר קיבולת פנויה של כ- bcm 3.4 באסדת הטיפול הצפה (FPSO), לטובת הפקה וטיפול של גז מכריש צפון וממאגרים עתידיים.

לדברי מנכ"ל אנרג'יאן, מתיוס ריגס: "התגלית החדשה בכריש צפון מביאה עמה כמות גז משמעותית – מעבר לזו שהיתה מוכרת לשוק עד עתה במאגר כריש. אסדת הטיפול הצפה, אנרג'יאן פאוור, אשר נבנית בימים אלה, תהיה בעלת קיבולת עודפת, באופן שיאפשר פיתוח כלכלי ובטוח של הגז שנתגלה בכריש צפון, וכן של מאגרים עתידיים באזור. אנרג'יאן כבר מחזיקה בחוזה מותנה למכירת BCM 5.5 (לאורך כל תקופת החוזה) מן הכמות החדשה שנתגלתה, וכעת נפנה למכירת יתרת הכמות".

אנרג'יאן היא הבעלים של מאגרי הגז "כריש" ו"תנין", שנמכרו לה באוגוסט 2016 בעבור 150 מיליון דולר, מדלק קידוחים הישראלית שנדחפה לעסקה מכוח מתווה הגז הממשלתי ששאף ליצור תחרות "יש מאין" בין המאגרים השונים. מאגרי כריש ותנין הכילו במקור כ-67 מיליארד מ"ק (שווה ערך לשש שנות צריכה במונחי המשק המקומי), מתוכם כ-45 מיליארד מ"ק במאגר "כריש" והשאר במאגר "תנין".