חדשות    

תחזית מדד המחירים באוקטובר -עלה ב-0.1%

מדד המחירים בחודש ספטמבר ירד ב-0.1% , ועל פי הערכות הכלכלנים מדד המחירים בחודש אוקטובר עלה בשיעור קל של 0.1%.

מחשבון מדד המחירים לצרכן

איילון – מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.1%

הכלכלנים של חברת איילון סבורים כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש  בשיעור של 0.1%, על רקע עליות מחירים עונתיות במחירי הביגוד וההנעלה, עלייה במחירי המזון והפירות והירקות בתקופת החגים ועלייה במחירי החופשות –  "אנו מעריכים ירידה של 0.2% במדד נובמבר 2016 ויציבות במדד המחירים לחודש דצמבר הקרוב.  עליית מחירי האנרגיה והתחזקות בחודש האחרון של הדולר אל מול השקל  עשויות לתרום לאינפלציה בחודשים הקרובים עוד 0.1%- 0.2% ואולם איננו סבורים כי פנינו לשינוי מגמה לא בעוצמת השקל ביחס למטבעות הסחר ולא בכל האמור בהמשך העליות החדות במחירי האנרגיה".

גם בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהמדד עלה ב-0.1%. בהלמן אלדובי מתייחסים גם  לבחירה של טראמפ כנשיא ארה"ב כשלהערכתם מדובר בבחירה חיובית לשוק המניות המקומי, לנוכח תמיכתו של הנשיא הנבחר בהורדת מיסים, הגדלת השקעה בתשתיות והטלת מכסים על יבוא.  "הדבר חיובי בעיקר לחברות הקטנות והבינוניות וחברות הפועלות בשוק המקומי שייהנו מההתחזקות הצפויה של הכלכלה האמריקאית – מנגד החברות הגדולות הגלובליות עלולות להיפגע בשל התחזקות הדולר. הסיכון בשוק האג"ח עלה משמעותית, לנוכח הסיכוי להתגברות האינפלציה בארה"ב ואמירות של טראמפ לגבי הצורך להחליף את הנגידה האמריקאית בעוד כשנה.

 הראל – מדד אוקטובר עלה ב-0.1%

גם בקבוצת הפיננסים הראל סבורים שמדד המחירים עלה באוקטובר ב-0.1% – "מדד אוקטובר עלה ב-0.1 אחוז (עלייה עונתית בעקבות החגים שתקוזז עם ירידה בסעיף הדיור ובמחירי ביטוח החובה לרכב), מדד נובמבר צפוי להישאר ללא שינוי (ירידה עונתית לאחר החגים שתקוזז עם העלייה הצפויה במחיר הדלק והדולר) ומדד דצמבר צפוי להישאר אף הוא ללא שינוי. האינפלציה ב-12 החודשים הבאים צפויה לעמוד על‑0.8 אחוז – נמוכה מהגבול התחתון של יעד בנק ישראל אך מעט גבוהה מהציפיות בשוק האג"ח.

 "לגבי שוק הדיור:  למרות המתינות היחסית בביקוש לדירות חדשות והעלייה בחודשי ההיצע, קצב עליית מחירי הדירות נותר גבוה ועומד לפי הלמ"ס על 6.8% ב-12 החודשים האחרונים. להערכתנו, על רקע שיעור האבטלה הנמוך, המשך עליית השכר הריאלי וסביבת הריבית הנמוכה אנו לא צופים שינויי מגמה בקרוב בענף הדיור. מנגד, המשך העלייה בריבית למשכנתאות כן תפעל למיתון העלייה במחיר".