מדריכי צרכנות    

תכניות סיוע לסטודנטים

לימודים אקדמיים בישראל הם פרויקט לא זול, ובצירוף יוקר המחייה הם הפכו בעשור האחרון למשימה שצעירים ללא יכולת כלכלית מתקשים מאוד לעמוד בה. תכניות סיוע לסטודנטים, הכוללות בדרך כלל מלגות לימודים חלקיות או מלאות, ולפעמים גם מלגות קיום, יכולות להיות גורם  משנה חיים עבור צעירים רבים בעלי יכולות למידה,  שבלי סיוע כלכלי, לא יוכלו ללמוד.

הנה כמה תכניות סיוע מיוחדות, המציעות למתאימים תמיכה משמעותית:

תכנית "קרן אור"

קרן אור מיועדת לצעירים וצעירות, יוצאי עיירות פיתוח ושכונות שיקום ומצוקה, המעוניינים ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב או מנהל עסקים בבינתחומי הרצליה, ואינם יכולים לעשות זאת בגלל מצוקה כלכלית וחברתית. כידוע לימודים בבינתחומי הם לימודים יקרים במיוחד, ונחשבים לכרטיס כניסה מבוקש למשרות מבוקשות במגזר העסקי וענף ההיי טק .

מה מקבלים?

מלגת שכר לימוד של למעלה מ- 90% משכר הלימוד.

בנוסף תקבלו תמיכה אקדמית, הכוללת מכינות במתמטיקה ובמדעי המחשב, שיעורי תגבור, חונכות אישית וליווי אקדמי ואישי. תכנית במדעי המחשב נפרסת על פני 4 שנים במקום 3 שנים, כדי להקל על העומס.

מי זכאים?

ועדת המלגות של המרכז הבינתחומי היא שקובעת מי זכאי לתמיכה. התנאים הבסיסיים לזכאות הם: אם נתוני קבלה שלכם לא מאפשרים לכם התקבל למסלול הרגיל, אך יש לכם תעודת בגרות מלאה, גם אם הציונים שלכם בבגרות או בפסיכומטרי אינם גבוהים במיוחד. בנוסף עליכם להיות חיילים או חיילות משוחררים משירות צבאי או לאומי מלא. מי שפטור משירות צבאי או לאומי יוכל להגיש מועמדות אם שירת שירות אזרחי או התנדבותי.

בנוסף תדרשו להשתתף בהצלחה בסדנת מיון בת שבוע, במהלכה  מוערכים הסיכויים שלכם להצלחה בלימודי מדעי המחשב או מנהל עסקים, ללא תלות בידע קודם.

אם אתם בוגרי לימודים על-תיכוניים או תואר ראשון קודם בתחום אחר,אתם לא זכאים להשתתף בתכנית.

לפני ההרשמה ללימודים, פנו למנהל הרישום והקבלה כדי לקבל פרטים מדויקים והנחיות למילוי טופס הרישום, והמסמכים הנלווים שצריך להגיש כדי להשתלב במסלול המיוחד. אתם יכולים להירשם בדף "צור קשר" באתר האינטרנט, או בטלפון: 09-9527200 ובמייל: [email protected]. הרישום לתכנית עולה 70 ש"ח.

תכנית "סטארט אפ להצלחה"

תכנית שיוזם ומנהל "סטארט אפ – מרכז הזדמנויות לצעירים בבאר שבע והסביבה", ומיועד לצעירים יוצאי אתיופיה, בגילאים 20-40,  המעוניינים ללמוד לימודי מכינה או לימודים לתואר ראשון, במוסדות אקדמיים המוכרים על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.

מה מקבלים?

מלגה, ליווי אישי במהלך התואר הראשון, שיעורי עזר וסדנאות העצמה.

מי זכאים?

התכנית מיועדת לכלל הסטודנטים יוצאי אתיופיה, עם עדיפות למי שמתגוררים באזור הדרום או שבכוונתם ללמוד באזור הדרום. כדי להתקבל תעברו ראיון קבלה, במהלכו יבדקו אם יש לכם מוטיבציה ורצון להשקיע בלימודים, להשתתף בסדנאות העצמה ולהתנדב בקהילה, ומחויבות לתכנית.

המעוניינים להשתתף בתכנית מוזמנים לפנות אל מרכז הזדמנויות לצעירים "סטארט אפ", בטלפון: 08-6650840 או דוא"ל: [email protected].

תכנית הצוערים לשיפור השלטון המקומי

התכנית 'צוערים לשלטון המקומי' פועלת לשיפור השלטון המקומי בישראל, על ידי טיפוח והכשרת קבוצת מנהיגות לניהול מקצועי בתחומים המוניציפאליים. מדי שנה מגויסים לכל אחד ממסלולי התוכנית כ-25-30 צוערים, ברובם בני ובנות הפריפריה, בעלי מתאם קבלה לפקולטות ולחוגים במוסדות האקדמיים הרלוונטיים.

תכנית ההכשרה אורכת  כ-3 שנים בתואר הראשון או שנתיים בתואר השני ובמהלכן הצוערים לומדים תואר אקדמי ובמקביל לו תכנית הכשרה אשר כוללת – סדנאות ההעשרה, מפגשים עם דמויות מפתח בשלטון המקומי והציבורי בישראל, סמינרים, סיור לימודי בחו"ל והתנסות מעשית ברשויות מקומיות. בתום תקופת ההכשרה מחויבים הבוגרים לעבודה במשרות מובילות ברשויות מקומיות נבחרות בפריפריה  למשך ארבע שנים.

השאיפה היא לגרום להקטנת פערים חברתיים וכלכליים בין הפריפריה למרכז ובין ציבורים שונים בחברה.

מה מקבלים?

מלגת לימודים מלאה, מלגת קיום חודשית, תכנית הכשרה איכותית והשמה בסיום תהליך ההכשרה.

מי זכאים?

צעירים ולצעירות בעלי מוטיבציה להשפיע, שמתחברים למטרה של התכנית, בעלי פוטנציאל קבלה למסגרת אקדמית לתואר ראשון או שני רלוונטי, בהתאם למוסד הלימוד בכל תכנית.

כדי להתקבל יש למלא טופס הרשמה מקוון,לעבור מבחן ממוחשב, מרכז הערכה וראיון אישי. כנסו לאתר התכנית בלינק הזה

כל אחד מהשלבים הינו שלב ממיין, המועמד יקבל הודעה על מעבר או אי מעבר לשלב הבא.

במקביל להרשמה לתכנית, אל תשכחו להירשם למוסד האקדמי , הקבלה ללימודים אקדמאים הינה תנאי הכרחי לקבלה לתכנית.

עתידים לתשתיות תחבורה

עמותת ידידי עתידים בשיתוף עם משרד התחבורה וחברות התשתיות הממשלתיות, מפעילות את תכנית "עתידים לתשתיות תחבורה". מטרת התכנית היא לעודד הכשרת צוערים כמהנדסים ומנהלי תשתיות תחבורה בשירות הציבורי.

כל שנה משתתפים בתכנית עד 25 סטודנטים, הלומדים במסלול תחבורה של הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון.

מה מקבלים?

מימון שכר לימוד מלא ל- 4 שנים, מלגת קיום חודשית, מחשב נייד, ליווי אישי והכשרה חוץ אקדמית מקיפה.

ההכשרה כוללת לימודי העשרה בתחום התחבורה והמדינה, פיתוח מיומנויות אישיות וקבוצתיות, סיורים בארץ ובחו"ל, קורס ניהול פרויקטים בינלאומי.

הסטודנטים זוכים בהתנסות מעשית תוך כדי הלימודים, ובסיום התואר מקבלים סיוע במציאת משרה במשרד התחבורה ובחברות התשתיות הממשלתיות (רכבת ישראל, נתיבי ישראל, נת"ע וחברת נמלי ישראל). המשתתפים בתכנית מתחייבים לעבוד במשך 4 שנים מתום התואר, במשרד התחבורה או באחת מהחברות הממשלתיות העוסקות בתחום.

כדי להגיש מועמדות לתכנית, יש למלא את הפרטים בטופס המקוון, ולהמתין לתשובה .

מי שיעבור את הסינון הראשוני, יזומן במהלך אפריל – מאי להמשך תהליך המיונים. מועמדים שלא יימצאו מתאימים במיון הראשוני, יקבלו הודעה על כך.  בוגרי התכנית

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאמיר,  מנהל התכנית, בטלפון: 052-6091400 או במייל: [email protected]

תכנית אמץ סטודנט של ארגון יוצאי צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה

במסגרת תכנית "אמץ סטודנט" שמפעיל ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה, סטודנטים יוצאי אתיופיה מקבלים מלגות קיום חודשיות על-ידי תורם מאמץ.המלגות ניתנות עד לקבלת התואר האקדמי.

מי זכאים?

יוצאי אתיופיה הלומדים לתואר ראשון באחת מהאוניברסיטאות בארץ, שסיימו שנת לימודים ראשונה בהצלחה והתחילו את שנת הלימודים השנייה.

להגשת בקשה למלגת קיום, יש למלא טופס הרשמה/בקשת מלגה. את הטופס יש לשלוח בדואר לכתובת:ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה, רח' אגריפס 42 חדר 303 – בניין כי"ח, ירושלים 94301.

אם תקבלו מלגה, תדרשו לכתוב לתורם שלכם מכתבים, ולדווח לו על התקדמותכם בלימודים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למשרד הארגון בירושלים בטלפון: 02-6245104 או במייל: [email protected]. לינק לאתר הארגון.

תכנית הג"ל- לימודים אקדמאים לאסירות משוחררות

תכנית שמטרתה לסייע לאסירות משוחררות לרכוש השכלה ומיומנויות, ולהעניק להן הזדמנות טובה להשתלב מחדש בחברה. התכנית ממומנת על-ידי קרן אריסון ומנוהלת ע"י הרשות לשיקום האסיר – תחום נשים, בשיתוף עם האגף למעמד האישה בנעמת.

מה מקבלות?

מימון הלימודים במכינה קדם אקדמית באוניברסיטת חיפה.בוגרות התכנית משתלבות במסגרות לימוד אקדמאיות, ובמסגרות שונות של לימודים גבוהים.

מי זכאיות?

מי שהופנתה לתכנית על ידי יועצת הרשות לשיקום האסיר בבית הכלא.