תל אביב: קרן בסך 15 מיליון שקל תסייע לעסקים הסמוכים לתחנות הקו הירוק של הרכבת הקלה
חדשות    

תל אביב: קרן בסך 15 מיליון שקל תסייע לעסקים הסמוכים לתחנות הקו הירוק של הרכבת הקלה

מעודכן ל-06/2021

עסקים העונים לקריטריונים יוכלו להגיש בקשה לכיסוי הוצאות כגון: פרסום ושיווק, שיפוצים, שליחויות ועוד – עד גובה 250 אלף שקל

משרדי האוצר והתחבורה ועיריית תל אביב-יפו יצאו בהודעה בדבר סיוע לעסקים בתוואי התחנות התת-קרקעיות של הקו הירוק של הרכבת הקלה. המהלך כולל את הרחבת קרן הסיוע בגובה של עד 250 אלף שקלים לעסק, קידום תיקון לחוק העזר המאפשר פטור מאגרות בגין היתרי לילה והיתרי הצבת כיסאות, שולחנות ופרגודים.

בהמשך לקרן הסיוע לעסקים הסמוכים לעבודות חפירת הקו האדום משנת 2018, משרדי האוצר והתחבורה ועיריית תל אביב-יפו הגיעו להסכמה להרחיב את הקרן לסיוע גם לעסקים הנמצאים בתוואי עבודות החפירה התת קרקעיות של הקו הירוק. הקרן החדשה לסיוע לעסקים תעמוד על כ-15 מיליון שקלים, והיא תמומן באופן שווה על ידי משרד האוצר ועיריית תל אביב- יפו.

הסיוע לעסקים בתוואי התחנות התת קרקעיות של הקו הירוק של הרכבת הקלה הינו באמצעות השתתפות בהוצאות החיוניות להמשך תפקודו של העסק בתקופת עבודות הרכבת הקלה, והוא מכסה הוצאות כגון: שיפוצים, פרסום ושיווק, שליחויות, העסקת יועצי נגישות, מכבי אש ועוד – בהתאם לקריטריונים שנקבעו בנוהל.

הסיוע יינתן בהתאם לנוהל עד לשווי של 250 אלף שקל לעסק. כל בית עסק העונה על הקריטריונים, זכאי להגיש עד 4 בקשות לסיוע במצטבר (לכל משך תקופת העבודות). עד היום כ-20 בתי עסק הסמוכים לעבודות החפירה בקו האדום קיבלו סיוע בשווי של 2.5 מיליון שקלים.

משרדי האוצר, התחבורה ועיריית תל אביב-יפו יזמו ודחפו בשיתוף פעולה להרחבת הקרן, לטובת בתי העסק בתוואי התחנות הקרקעיות של הקו הירוק הנמצאים בסמיכות לעבודות הקו הירוק. בנוסף, העירייה מנגישה את כל המידע לכל בית עסק הרלוונטיים, באמצעות נציגים עירוניים בשטח ובאמצעות האתר העירוני.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר: "פיתוח תשתיות הוא חלק מרכזי וחשוב בהתעצמותה של מדינת ישראל כמדינה מערבית מתקדמת ומפותחת. נמשיך ונפעל להענקת גיבוי לעסקים בשעות הצורך, תוך תקווה שעבודות הפיתוח יסתיימו במהרה ויובילו את העסקים לחזור לשגרה ברוכה ומשגשגת".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, אמרה: "מערכות הסעת המונים הן העתיד שלנו, אבל אנחנו חייבות וחייבים לטפל גם בהווה. תפקידנו לוודא שהפגיעה בציבור בכלל ובפרנסה שלו כתוצאה מעבודות התשתית תהיה מינימלית, ושהסיוע והתמיכה יהיו מקסימליים. אני מברכת על שיתוף הפעולה המוצלח עם משרד האוצר ועם עיריית תל אביב יפו, ונחושה להמשיך ולדאוג לאזרחי ואזרחיות ישראל באמצעות שיתופי פעולה דומים בכל מקום שיידרש".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הוסיף: "העסקים מהווים את הלב הפועם של העיר ואנחנו עושים הכול להקל עליהם – וביתר שאת, אחרי שנת הקורונה הקשה. ולכן, למרות שפרויקט הרכבת הקלה הוא מיזם לאומי בהובלת המדינה, אנו פועלים רבות כדי לסייע להם לצלוח את התקופה הקשה שבסופה, אנו משוכנעים, הם יזכו ברחוב עירוני משודרג ובתנועת לקוחות מוגברת. אנחנו שמחים שהצלחנו לרתום את המדינה להרחיב את קרן הסיוע שייסדנו במשותף, לטובת העסקים לאורך תוואי הקו האדום – גם לטובת העסקים הסמוכים לעבודות על הקו הירוק".

נתקעו באדום: יו"ר נת"ע האשים את הקורונה בעיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן