חדשות    

תמ"א 38 בגבעתיים -"העירייה בולמת ביצוע פרויקטים בעיר"

 

תמ"א 38 אמור להיות אחד הפתרונות למצוקת הדיור ולמחירי הדירות. אבל, מסתבר שהתהליך מאוד איטי, עד שהוא יתורגם לתוצאות משמעותיות על כל שוק הדירות המקומי, ייקח זמן. מעבר לכך, פרויקטים של תמ"א 38, שהמדינה הגדירה כבעלי עדיפות לאומית תורמים לדיירים שכן מדובר בחיזוק ומיגון מבנים, והפחתת סיכונים במקרה של רעידת אדמה. ובכל זאת, התהליכים איטיים.

חיים שלום, קבלן העובד בגבעתיים שסבור שהתהליך בגבעתיים איטי ואפילו קפוא, מסביר מה קרה בחודשים האחרונים -"ישנה אי וודאות רבה בנושא ההתחדשות העירונית בגבעתיים, מסמך המדיניות הזמני של העירייה אינו בהיר ואינו ממצה. אתה מגיש בקשה להיתר שעונה על כל דרישות העירייה, ומחזירים לך אותה עם לא פחות משלושה עמודים של ריג'קטים שכל מטרתם לבלום ביצוע של פרויקטים בעיר".

"להצלחת תמ"א 38 דרושים חזון, מעוף ומדיניות תכנונית מקיפה, אלמנטים שחסרים מאוד באגף ההנדסה בעיר", מסביר גיא ששון, יו"ר ועדה מוניציפלית בארגון הקבלנים מחוז דן, "לא ייתכן שתושבי העיר גבעתיים פונים אלי מדי יום ומראים את רצונם העז לביצוע פרויקטים של תמ"א 38 ומנגד קיים גוף מקצועי, אגף ההנדסה,שבאופן עקבי דוחה, מעכב, משנה ומוציא את הרוח מהמפרשים לכל פרויקט תמ"א 38. יתרה מזאת, אנשי התכנון ומהנדס העיר עסוקים בכיצד למנוע את הבניה ולעצור את תמ"א 38 במקום לחשוב כיצד יש לייצר תקציבים ופתרונות תשתית לתמיכה באותן יחידות דיור שיצטרפו לעיר. לצערי הם מכשילים את העיר ומעל לכל מייעצים לראש העיר עד כמה התוכנית וההתחדשות העירונית לא טובה לגבעתיים ולכן שלא באשמתו, נראה שראש העיר בעיקר החליט שלא להחליט ותמ"א 38 איננה מתקדמת".