חדשות    

תמ"א 38 – הקלות מס ליזמים

יש עוד דרך ארוכה, אבל בינתיים אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק של ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ אמנון כהן, שמקלה על המיסוי בעת ביצוע תמ"א 38 סעיף 2. תמ"א 38 סעיף 2 היא תוכנית להריסת הבניין הקיים ובניית בניין חדש תחתיו במקביל לניצול הזכויות המתאפשרות במסגרת תמ"א 38.
ההצעה היא לתת פטור ממס שבח על הדירות שיתווספו לבניין לאחר בנייתו מחדש וזאת בדומה לעסקאות רגילות של תמ"א 38 שבהן לא הורסים את הבניין הקיים ובונים מחדש בניין עם מספר דירות גדול יותר.
תמ"א 38 סעיף 2 נולדה למעשה בשנת 2010 על רקע בעיות הנדסיות כבדות בחיזוק מבנים ישנים. במקרים רבים, כך החליטו מהנדסים, עדיף להרוס את הבניין הקיים ולבנותו מחדש. השינוי הזה מחייב התאמה גם מבחינת רשויות המס ובינתיים זה לא עודכן. הצעת החוק מנסה לתקן את הכשל הזה – העיוות המיסוי בין שתי התוכניות. כך או אחרת, תוכנית תמ"א 38 סעיף 2 היא מורכבת יותר ולרוב כדאית פחות (כלכלית חות מהתמ"א 38 הרגילה) וזאת בעיקר מכיוון שבמקביל לחתימה על העסקה (להריסה ובנייה מחדש) הדיירים למעשה מוכרים את הדירות ליזם והם מחויבים לשלם מס שבח. הדיירים מגלגלים את המס על היזם (אחרת לא תהיה עסקה), וזה מפחית מאוד את כדאיות העסקאות, ובמקרים רבים כאמור הופך את העסקאות ללא כלכליות.

למדריך פינוי בינוי

מדריך מס רכישה

מדריכי דירה ומשכנתא