חדשות קרנות נאמנות    

תעשיית קרנות הנאמנות הניבה למשקיעים תשואה ממוצעת של 2.5% ברבעון הראשון 2015

מיקי סבטליץ בסיכום הרבעון הראשון בתעשיית קרנות הנאמנות: כלל הקרנות המסורתיות הניבו תשואה ממוצעת של כ-3.2%

תעשיית קרנות הנאמנות הניבה למשקיעים תשואה ממוצעת של 2.5% ברבעון הראשון 2015. כלל הקרנות המסורתיות (ללא הכספיות) הניבו תשואה ממוצעת של כ-3.2%. כך עולה מסיכום רבעון ראשון 2015 של תשואות תעשיית קרנות הנאמנות שמפרסם היום בית ההשקעות מיטב דש.

מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים מדווח כי ברבעון ה-1 של 2015 נרשם ראלי מניות "כחול לבן" – קרנות מניות בישראל רשמו ברבעון ה-1 של השנה את התשואה הגבוהה ביותר בתעשיית קרנות הנאמנות העומדת על כ-10.6%, זאת, לאחר שבכל שנת 2014 עלו בפחות מ-1%. קרנות אג"ח כללי הניבו למשקיעים ברבעון ה-1 תשואה המשתווה לתשואה שהשיגו בכל שנת 2014 המסתכמת ב-2.7% וממקמת אותן בראש טבלת הביצועים של קרנות האג"ח.

הקרן שרשמה את התשואה הרבעונית הגבוהה ביותר היא הקרן "תטא 6F ניהול חוזים ואופציות לכל מזג אוויר" שזינקה ב-46%. בצד השני, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר מתחילת השנה היא: "מגדל דיקלה 4D תורכיה" לאחר שצנחה בכ-13%.

קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה מנייתית הניבו למשקיעים ברבעון זה תשואה ממוצעת של 2.1%. חשיפה של עד ל-10% מניות סיפקה תוספת תשואה משמעותית העומדת על כ-0.6%. משקיעים שהלכו צעד אחד קדימה ברמת הסיכון ובחרו להשקיע בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד 20% מניות, קיבלו תוספת תשואה של יותר מ-1%. בעקבות התשואות הנאות קרנות אג"ח כללי רשמו ברבעון ה-1 של 2015 את הגיוס הגבוה ביותר העומד על כ-4.1 מיליארד ₪.

קרנות אג"ח קונצרני רשמו מתחילת השנה תשואה ממוצעת של כ-2.1% בהובלת קרנות ה-HIGH YIELD שסיפקו למשקיעים את התמורה על הסיכון שנטלו עם תשואה ממוצעת של 3.2%. קרנות אג"ח קונצרני ללא מניות רשמו תשואה רבעונית של 1.9%, כאשר חשיפה ל-10% מניות הניבה למשקיעים תוספת תשואה של 1%.

אגרות החוב הממשלתיות המשיכו את המגמה החיובית מ-2014, ומדד אג"ח ממשלתי כללי רשם ברבעון ה-1 של 2015 תשואה של כ-4.1%. קרנות אג"ח מדינה ללא חשיפה מנייתית רשמו תשואה ממוצעת של 1.9% וקרנות אג"ח מדינה  צמודות מדד לטווח ארוך רשמו עלייה נמוכה יותר העומדת על 1.7%. קרנות אג"ח מדינה עם חשיפה של עד 10% מניות הניבו למשקיעים תשואה מעט גבוהה יותר העומדת על 2.3%.
הסיבה לפיגור של הקרנות – מח"מ קצר שלהן בהשוואה למח"מ של מדד אג"ח ממשלתי כללי.

קרנות אג"ח חו"ל נהנו מירידת תשואות באג"ח ממשלת ארה"ב ומפיחות השקל אל מול הדולר שלווה בתנודתיות גבוהה, ורשמו הרבעון תשואה של 2.5% בהובלת קרנות אג"ח חו"ל הצמוד לדולר שעלה ב-3.5% לעומת קרנות אג"ח הצמוד ליורו שצנחו ביותר מ-8%. קרנות מניות בחו"ל סיכמו את הרבעון ה-1 עם תשואה חיובית של 5.3% בהובלת קרנות מניות אירופה שזינקו ב-14.5% וקרנות מניות סין שעלו ב-7.8%.

מדד מיטב-דש של תשואות קרנות הנאמנות עלה החודש ב-0.2% כאשר מתחילת השנה הוא עלה ב-2.5%. ברבעון ה-1 של 2015 , קרנות האג"ח (קרנות אג"ח כללי, אג"ח מדינה ואג"ח חברות) תרמו את מרבית העלייה של מדד תשואות קרנות הנאמנות של מיטב דש העומדת על 1.5%. את שאר העלייה תרמו קרנות מניות בארץ ובחו"ל למרות שמשקלן הוא רק כ-8% מכלל הקרנות בתעשייה.

מיטב מפרסמים בנוסף נתוני תשואות קרנות הנאמנות – מרץ 2015, מהם עולה כי קרנות המתמחות במניות בישראל רשמו במרץ תשואה חיובית של 4.4%,  התשואה הגבוהה ביותר מכלל האפיקים בתעשיית קרנות הנאמנות. הקרנות שבלטו בתשואות מתחילת השנה הן קרנות מניות ת"א 25 וקרנות מניות נדל"ן שעלו ב-7% וב-6.5% בהתאמה.

קרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו במרץ תשואה שלילית של 0.3%. הקרנות שבלטו בתשואות השליליות היו קרנות מניות שווקים מתעוררים, שהתממשו ב-1.7%, וקרנות מניות ארה"ב שירדו ב-0.8%. קרנות אג"ח כללי רשמו החודש תשואה חיובית של 0.15%, כאשר קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה למניות הניבו למשקיעים תשואה של 0.1%.  קרנות עם חשיפה הגבוהה מ-10% הניבו למשקיעים תשואה גבוהה מעט יותר העומדת על 0.3%.

האפיק הקונצרני התממש החודש לאחר חודשיים של עליות נאות – קרנות הנאמנות הקונצרניות ללא מניות ירדו במרץ ב-0.4%. לעומת זאת, קרנות אג"ח קונצרני עם חשיפה מנייתית רשמו תשואה חיובית העומדת על 0.4% וקרנות ה-HIGH YIELD  סיכמו את חודש מרץ עם תשואה חיובית של 0.7%.

מימושים באגרות החוב הממשלתיות- קרנות אג"ח מדינה ירדו החודש ב-0.25% בהובלת קרנות אג"ח ממשלתי צמוד מדד לטווח ארוך שירדו ב-1.2%, כאשר קרנות אג"ח מדינה ללא חשיפה מנייתית רשמו ירידות שערים של כ-0.5%.