חדשות    

תקרת דמי הניהול בגמל – 1.05%; תודה לחיים כץ!

פשרה בי האוצר לחבר הכנסת חיים כץ דמי הניהול בקופות הגמל יופחתו לתקרה של עד 1.05% בטווח של שנתיים. בשנה הבאה יירדו דמי הניהול מהצבירה ל-1.1% והחל מ-2014 תהיה תקרת דמי הניהול בצבירה - 1.05%. בהצעה המקורית של האוצר שגובשה על ידי פרופסור עודד שריג הממונה על שוק ההון והביטוח, הוגבלה...

פשרה בי האוצר לחבר הכנסת חיים כץ דמי הניהול בקופות הגמל יופחתו לתקרה של עד 1.05% בטווח של שנתיים. בשנה הבאה יירדו דמי הניהול מהצבירה ל-1.1% והחל מ-2014 תהיה תקרת דמי הניהול בצבירה – 1.05%.
בהצעה המקורית של האוצר שגובשה על ידי פרופסור עודד שריג הממונה על שוק ההון והביטוח, הוגבלה תקרת דמי הניהול ל-1.2%, אך במקביל גיבש חבר הכנסת חיים כץ הצעה משלו להפחתת דמי הניהול עד לתקרה של 0.7%. בסופו של דבר ולאחר שפרופסור שריג טען שבדמי ניהול נמוכים יותר הקופות מפסידות, נקבעה בסוג של פשרה התקרה הנוכחית. עם זאת, יש להדגיש כי מדובר בדמי הניהול על הצבירה, בעוד שבמקביל להפחתה, יוכלו קופות הגמל לגבות דמי ניהול על ההפקדות כפי שמתאפשר כיום בקרנות הפנסיה ובביטוחי החייים. דמי הניהול על ההפקדות יהיו 4%. דמי ניהול אלו אמורים לקזז באופן חלקי את הפגיעה מהפחתת דמי הניהול על הצבירה.
במקביל ל פחתת דמי הניהול על הצבירה בקוות הגמל, נקבע כי גם דמי הניהול על ביטוחי החיים יירדו לאותה ה תקרה – עד 1.05% על דמי הניהול בצבירה ו-4% על ההפקדות.