חדשות    

‏‏תדיראן: זינוק של כ-60% בהכנסות

מעודכן ל-05/2021

בעקבות צמיחה בפעילות המזגנים ואיחוד של תוצאות תדיראן סולאר: הרווח הנקי של החברה זינק בכ-76.4% לכ-30.2 מיליון שקל

חברת תדיראן הולדינגס, המשווקת מזגני אוויר ופעילה גם בתחום האנרגיה המתחדשת פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2021: מחזור המכירות ברבעון הראשון עלה בכ-58.0% והסתכם לכ-290.5 מיליון שקל, לעומת כ-183.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברבעון נובע הן מעלייה במכירות המזגנים והן מאיחוד תוצאותיה לראשונה של תדיראן סולאר, לאחר השלמת העסקה עם אלירן סולאר בתחילת הרבעון. תדיראן מציגה צמיחה מרשימה של כ-15.9% במגזר מוצרי צריכה, ביחס לרבעון מקביל בשנה שעברה.

ברבעון הראשון של 2021 החלה החברה לדווח על שני תחומי פעילות, המדווחים כמגזרים עסקיים בדוחותיה הכספיים: "מוצרי צריכה" ו"אנרגיה מתחדשת". מגזר מוצרי צריכה כולל את הפעילות בתחום המזגנים ומוצרי חשמל לשימוש ביתי, ואילו מגזר אנרגיה מתחדשת כולל את פעילות תדיראן סולאר וכן הפעילות הקיימת של התייעלות אנרגטית.

הרווח הגולמי ברבעון זינק בכ-39.8% והסתכם בכ-75.3 מיליון שקל (שיעור של כ-25.9%) לעומת כ-53.9 מיליון שקל (שיעור של 29.3%) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מכך שהפעילות של תדיראן סולאר מאופיינת ברווחיות גולמית נמוכה יותר מפעילות המזגנים אשר מפוצה במרווח התפעולי שהוא גבוה יותר.

ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-72.8% לכ-45.2 מיליון שקל (שיעור של כ-15.6%), לעומת כ-26.2 מיליון שקל (שיעור של כ-14.2%) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם בכ-30.2 מיליון שקל, לעומת כ-17.1 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי בסוף הרבעון הראשון הסתכם בכ-383.6 מיליון שקל לעומת כ-398.5 מיליון ששקל בסוף השנה שעברה. הירידה בהון נובעת מדיבידנדים שחולקו במהלך הרבעון.

מנכ"ל החברה ובעל השליטה, משה ממרוד, מסר: "אנו מסכמים רבעון עם תוצאות שיא לרבעון ראשון, הממשיך את המגמה החיובית בפעילות החברה בשנה האחרונה. תוצאות הרבעון מציגות צמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים אשר נובעת מהמשך מגמת העלייה במכירות מוצרי הצריכה כמותית וכספית לצד איחוד לראשונה של פעילותה של תדיראן סולאר. הפעילות בתחום מוצרי הצריכה המשיכה את המגמה החיובית של הרבעונים האחרונים ושומרת על קצב צמיחה מרשים.

בתחילת הרבעון השלמנו את העסקה לרכישת 75% מחברת אלירן סולאר, ותוך זמן קצר לאחר השלמת העסקה עברה החברה למשכנה החדש בקרית גת, תחת המותג החדש תדיראן סולאר. אנו ממשיכים לעבוד על הרחבת סל המוצרים ללקוחותינו. עסקה זו מהווה צעד חשוב במימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה ותוצאותיה המרשימות של החברה באים לידי ביטוי ברבעון זה לראשונה.

נמשיך להתמקד בחדשנות לצורך חיזוק מגוון המוצרים שלנו ויצירת פתרונות איכותיים ומבדלים בתחום הטיפול באוויר, איכות אוויר הפנים ועולמות האנרגיה. על רקע ההתקדמות במימוש האסטרטגיה, הודענו ברבעון הקודם על הקדמת מועד יעד מימוש התוכנית האסטרטגית בשנתיים – לשנת 2023".

תדיראן הולדינגס רשמה שיא במכירת מזגנים הרבעון