חדשות    

רשות המסים פרסמה היום את ניתוח נתוני מע"מ- מורגש שיפור ביחס לתחילת משבר הקורונה

רשות המסים פרסמה היום את ניתוח נתוני מע"מ על סמך דיווחי העוסקים המורשים לחודשים יולי אוגוסט 2020, תוך השוואה לנתוני מרץ-אפריל ומאי-יוני 2020 וכן לנתוני שנה שעברה. ניתוח הנתונים מצביע על מגמת שיפור ניכרת בפעילות העוסקים בחודשים יולי-אוגוסט, לעומת התקופות הקודמות. ניתן לראות בנתונים אלה סממן לאיתנות העסקים בישראל וליכולתם להתמודד עם אתגרי התקופה. ליכולת התמודדות זו של העסקים, תרם גם הסיוע הממשלתי שהביא לשיפור בנזילות של העסקים ולהגדלה של הפעילות המשקית.

מהנתונים עולה כי ישנה פגיעה גדולה בסך מחזורי העסקאות בחודשים מרץ-אפריל, התמתנות הפגיעה בחודשים מאי-יוני והמשך התאוששות במחזורי העסקאות ביולי-אוגוסט. אם במרץ-אפריל, ראינו ירידת מחזורים גדולה יחסית בקרב עוסקים קטנים בעלי מחזור עסקאות שנתי עד 1 מיליון שקל, הרי שביולי-אוגוסט עוסקים אלה הציגו צמיחה ביחס לשנה שעברה.

בחינת המחזורים לפי ענפים מראה כי קיימת עקביות במידת הפגיעה, ואלה שנפגעו בתחילת המגפה ממשיכים לחוות ירידה בפעילות, אם כי, בדרך כלל, מתונה בהרבה ביחס למרץ-אפריל. עם זאת, ענפי האמנות והבידור ממשיכים לסבול משיעור פגיעה שנותר גבוה מאד. במבט על שיעורי השינוי של המחזור החציוני לפי ענפים ניכרת תופעה של ירידה משמעותית במחזור החציוני, זאת בשל הפגיעה הרבה יותר בעוסקים קטנים אשר מהווים רוב בכל קבוצות הענפים.

בחודשים יולי-אוגוסט מצבם של העוסקים, בכל קבוצות הגודל, היה חיובי יותר בהשוואה לתקופות הקודמות (מרץ-אפריל ומאי-יוני). עדיין, בעלי עסקים קטנים יותר נפגעו יחסית יותר, אך הפער ביניהם לבין שאר הקבוצות פחות בולט. ביולי-אוגוסט עסקים רבים הצליחו לצמוח ביחס לתקופה המקבילה ב- 2019. למעלה משליש מהעוסקים היו בצמיחה של 10% או יותר, ועוד כ- 8% צמחו בשיעור מתון של עד 10%.

בדומה לתקופות הניתוח הקודמות, שיעורי הפגיעה החמורה (מעל 80%) הולכים ויורדים ככל שהוותק של העסק עולה. עם זאת, גם שיעור העסקים שצמחו היה גבוה יחסית בקרב העסקים ה"צעירים".

מחשבון מע"מ

רשות המיסים פרסמה את נתוני יבוא מוצרי צריכה השנה והנתונים מעניינים