חדשות    

17% מהתלונות בבנקים בתחום המשכנתאות

17% מהתלונות שהוגשו על ידי הציבור על המערכת הנקאית היו בנושאים שקשורים למשכנתאות. כך עולה מדוח  של המפקח על הבנקים לשנת 2011. מתוך 6,000 תלונות שהוגשו על ידי לקוחות הבנקים, 1,900 תלונות היו נגד חברות כרטיסי האשראי, וכ-1,000 נגד הבנקים למשכנתאות, או מחלקות האשראי לדיור של הבנקים.

ב-1,300 תלונות מתוך ה-6,000 תלונות נקבע על ידי המפקח שיש בסיס להגשת התלונה, ובמילים של הדוח – נקבעה עמדת מוצדקות לגביהן. אבל מתוכן 26% נמצאו מוצדקות. מהדוח עולה כי בבנק הפועלים ובבנק מזרחי טפחות נרשם שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר בתחום המשכנתאות; 38% מהתלונות בבנקים אלו בתחום המשכנתאות נמצאו מוצדקות, בעוד שבבנק לאומי למשכנתאות נמצא ש-26% מהתלונות מוצדקות. עם זאת, נמצא על ידי המפקח על הבנקים שבבנק הפועלים טיפלו כראוי בתלונות. בבנק מזרחי, מנגד,  הטיפול בחלק מהתלונות היה לקוי ובסה"כ מקבל הבנק ציון לא מחמיא בטיפול בתלונות – טעון שיפור ניכר.