חדשות    

פוינטר – קיבלה תקן AIS 140 למערכות חכמות בתחבורה (ITS) בהודו

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר, יח"צ

מכשיר ה-Cello CANiQ של פוינטר עבר את מבחני התקינה, ועומד בתקן AIS 140 של משרד התחבורה והכבישים המהירים בהודו (MoRTH).

פוינטר היא ספקית של שירותי טלמטיקה ופתרונות טכנולוגיים לניהול ציי רכב, ניהול נכסים ניידים ורכבים מקושרים. MoRTH ההודית יחד עם הסוכנות ההודית למחקר כלי רכב (ARAI) קבעו את תקן ה-AIS 140 למערכות חכמות בתחבורה (ITS) בהודו כסטנדרט לבטיחות ויעילות לכלל רכבי התחבורה הציבורית ובכלל זה: אוטובוסים, מוניות מבוססות אפליקציות, אוטובוסים פרטיים ומוניות הפועלות באישור שאינן מבוססות על אפליקציה. תקן ה-AIS 140 מחייב להתקין מכשירי טלמטיקה בכל רכבי התחבורה הציבורית, חדשים וישנים כאחד. השימוש בתקן יגרום לגידול משמעותי באימוץ טלמטיקה בשוק ההודי הצומח.

מפוינטר נמסר כי בתקופה האחרונה השקיעה החברה מאמצים רבים לקבלת תקן ה-140AIS  למכשיר ה-Cello CANiQ IN, וכי בחברה מאמינים כי היא מוכנה לעמוד בדרישות הצפויות בשוק ההודי. בנוסף לעמידה בתקינה של ה-AIS 140, המכשיר מציע ניתוח התנהגות נהג מורכבת, שחזור תאונה, אבחון ותחזוקה מונעת באמצעות חיבור לפרוטוקול CAN-bus, יכולת בדיקה עצמית (OBD), ואינטגרציה עם חיישנים חיצוניים כמו קוראי תדרי רדיו (RFID), מערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS), חיישני טמפרטורה ודלק ועוד.

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר התייחס לקבל תהתקן ואמר כי: "אנו גאים מאוד בכך שפוינטר הינה חלק מקבוצה מצומצמת של ספקיות אשר נמצאות בחזית טכנולוגיית הטלמטיקה, אשר הצליחו לקבל את תקן ה-AIS 140 בהודו לפתרונות החומרה שלהן. אנו מאמינים כי ה-Cello CANiQ, בנוסף לעמידה בתקן ה-AIS 140, ויחד עם האפשרויות המתקדמות הנוספות שהוא מציע, מציב את פוינטר בנקודת פריצה מצויינת לספק מענה לביקוש הצפוי בשוק ההודי, בייחוד לאור האכיפה הצפויה של התקינה. יתר על כן, הודו עצמה היא שוק בתולי יחסית בתחום הטלמטיקה, ואנו שמחים על ההזדמנויות החדשות שאנו מזהים בשוק זה."