חדשות    

כיצד אל על פוגעת ב-1.4 מיליון לקוחות מרוצים שלה?

איך קרה שאלעל שיווקה כרטיס אשראי חדש וחודשיים וחצי אחרי הובילה הרעה בקרב חברי המועדון שלה שלא הצטרפו לכרטיס?!

פשוט מאוד: כי ככה החברה החליטה.

ולהלן סיפור המעשה: לפני כחודש וחצי בקול תרועה רמה אלעל הזניקה את השוק וסיפרה על כרטיס אשראי חדש שהיא מוציאה בשת"פ עם דיינרס ומועדון YOU. שני כרטיסים השיקה החברה, "פליי קארד" ו"פליי קארד פרימיום", והפיתוי הציבורי להצטרף לכרטיסים היה גדול, שכן באמצעותם ניתן יהיה לצבור נקודות במועדון "הנוסע המתמיד" שלה בכל שימוש בכרטיס, ומה יותר מפתה מזה בקרב הצרכן הישראלי שאוהב לטוס לחו"ל?!

ואכן, חודשיים וחצי עברו מאז השקת כרטיס האשראי החדש, שבמהלכם הצטרפו איליו כ-35 אלף לקוחות שבויים חדשים, שעתה גם, כנראה, צורכים יותר בחנויות YOU וגם משלמים עבור הכרטיס מדי חודש. אלא שזה כמובן לא מספיק לאלעל, כי היעד שהציבה לעצמה הוא יותר מ-300 אלף לקוחות עם כרטיס אשראי, רחוק ממה שהצטבר עד כה.

לאלעל כנראה מפריע לה שחלק ניכר מחברי המועדון שלה, כיום כ- 1.4 מיליון חברים, עדיין מהסס לגבי כרטיס האשראי שלה ולפיכך, הוציאה אלעל מכתב במייל ששיגרה ללקוחותיה ולסוכני הנסיעות, שבו היא מציגה תנאים חדשים, לחברי מועדון הנוסע המתמיד שלה, עם הרעה משמעותית בצבירת הנקודות למי שאין ברשותו כרטיס אשראי אל על כך שמי שאין ברשותו כרטיס אשראי יאלץ לצבור יותר נקודות. השינויים ייכנסו לתוקף החל מחודש פברואר הקרוב.

לדוגמא: אם עד היום חבר מועדון הנוסע המתמיד של אלעל נהנה מכרטיס טיסה לניו יורק בצבירת 1,400 נקודות, החל מחודש פברואר הוא ייאלץ לצבור 1,800 נקודות אם אין ברשותו כרטיס אשראי, השינויים חלים גם לגבי יעדים אחרים.

לעומת זאת מחזיקי פליי קארד, יאלצו לצבור רק 1,600 נקודות עבור כרטיס טיסה לניו יורק.  

גם בנוגע לצבירת נקודות עבור כרטיסים לאזורים  קרובים יחסית באירופה אלעל מנצלת את כוח האשראי החדש שלה. היא אמנם הורידה את כמות הנקודות הדרושות ליעדים שונים כמו למשל לרומא וברלין, אבל למי שיש בידיו כרטיס אשראי אלעל הוא ייאלץ לצבור עוד פחות ממי שאין ברשותו.

תגובת אלעל לא אחרה לבוא כמובן, לטענתה "למעלה מעשור, הייתה אל-על לאחת מהחברות הבודדות שלא שינו את מדיניות המועדון שלהן, היא מעדכנת את תנאי הנוסע המתמיד, במטרה להיטיב עם לקוחותיה הנאמנים והקבועים של החברה ולתגמל אותם בהתאם לפעילותם. חברי המועדון שיצטרפו לכרטיס האשראי ייהנו מיתרונות משמעותיים".

אז נכון שלא נעשה שינוי ושהיא תיגמלה את לקוחותיה עבור פעילותם, אבל טוב היה אם היתה מחכה עוד קצת, או אולי חושבת על דרכים אחרות, פחות צורמות, שיעודדו הצטרפות לכרטיס האשראי החדש שלה מבלי לפגוע בזכויות הלקוחות הקיימים ודוגמאות להטבות לא חסר, בטח לא במדינה כמו שלנו שבה יוקר המחייה נוגס בכיס של כולנו.