חדשות    

אגוד קופות הגמל: דמי הניהול לא גבוהים ביחס לאירופה

בקופות הגמל אולי יכולים לחיות בשלום עם ההצעה של האוצר להפחית את תקרת דמי הניהול מ-2% ל-1.2%, אבל ההצעה של חברת הכנסת חיים כץ להפחית את דמי הניהול ל-0.7% די מבהילה אותם. אגוד קופות הגמל פרסם מחקר של אדקיט (מחקר שהוזמן על ידי האיגוד)...

בקופות הגמל אולי יכולים לחיות בשלום עם ההצעה של האוצר להפחית את תקרת דמי הניהול מ-2% ל-1.2%, אבל ההצעה של חברת הכנסת חיים כץ להפחית את דמי הניהול ל-0.7% די מבהילה אותם. אגוד קופות הגמל פרסם מחקר של אדקיט (מחקר שהוזמן על ידי האיגוד) ולפיו דמי הניהול הממוצעים בקופות הגמל בארץ הם 1.05% בשנה, בעוד שדמי הניהול במדינות אירופה נעים בין 0.65% בצרפת ל-1.31% בבריטניה. עם זאת חשוב לציין שהעלויות של החוסכים בגמל לא נגמרים רק בדמי הניהול על הצבירה, בנוסף מגולגלות עמלות הברוקראג' על החוסכים, כך שבפועל העלויות הכוללות עשויות להגיע ל1.2% ומעלה.
דמי הניהול בגמל אמורים להשתנות בטווח הקרוב. על פי הצעת האוצר דמי הניהול יירדו מתקרה של 2% לתקרה של 1.2%, אבל אלו דמי הניהול על הצבירה. בנוסף יש דמי ניהול על ההפקדות (סכומי ההפקדות השוטפים של החוסכים) וכאן יש סוכרייה למנהלי קופות הגמל – עד היום הם לא גבו כספים על ההפקדות, ומעכשיו , על פי הצעת האוצר, הם יוכלו (בדומה למכשירי החיסכון הפנסיוני האחרים – קרן פנסיה, ביטוח חיים / ביטוח מנהלים) לגבות עד 5% מההפקדות. אבל, חבר הכנסת חיים כץ מנסה להגביל את תקרת דמי הניהול מהצבירה ל-0.7% ולא לגבות דמי ניהול על ההפקדות (בדומה להיום). על הרקע הזה כאמור, מנסים בקופות הגמל (ובחברות הביטוח) להילחם בהצעה – המחקר על דמי הניהול הוא רק אחד משורה של מהלכים שהם נוקטים.