בלי קבלה אין ניכוי במס שבח — הכלל מ-2019 חי גם כעת. 11 אלף / 50 אלף בכתבה. מע"מ על חשבונית שיפוץ: 18% מ-1.1.2025. מס שבח 25% ליניארי מ-2014. היטל השבחה זה מס אחר, 50% מעליית ערך במימוש. אפשר לחשב במחשבון מס שבח ולהרחיב במחשבון מע״מ.
שיפצת בעבר את הדירה ורוצה לקבל הקלה במס שבח? תביא קבלה.
כחלק מהחוק להגבלת השימוש במזומן רשות המסים מודיעה שמינואר 2019 המדווחים על השבחת נכס יצטרכו להמציא מסמכים — וגם כעת בלי קבלה אין ניכוי. זה לא עניין טריוויאלי, אבל הוא מאוד חשוב.
מס שבח – במכירת דירה
כאשר אתם מוכרים נכס, לרבות דירה, אתם מחויבים במס שבח. אלא אם כן אתם זכאים לפטור (מס שבח). אבל אתם זכאים לטעון שהיו לכם הוצאות על הנכס/ דירה לרבות שיפוץ, הוצאות רכישה הכוללת את הוצאות עורך הדין ועוד.
ההוצאות האלו הקטינו את ההשבחה/ הרווח, ובהתאמה הפחיתו את המס (מס שבח).
בעבר, מס הכנסה היה ליברלי יחסית והוא לא חייב את מוכרי הנכסים להמציא קבלות על כל ההוצאות האלו. משנת 2019 זה השתנה.
עקב כניסתו של החוק להגבלת שימוש במזומן, המגביל את הסכום המרבי בעסקות מזומן, לשימוש מרבי במזומן, הוטלו מגבלות גם על עסקאות נדל"ן וכן חובת דיווח על העסקה ועל אמצעי התשלום.
תשמרו קבלות
לפי סמנכ"ל מיסי מקרקעין ברשות המיסים – דיווחים לא יחולו רק על הקונה, כפי שהיה ברור עד עתה, אלא גם על המוכר שמעוניין לדווח על הוצאת סכומים בהשבחת הנכס; ומעוניין להפחית מהמס את התשלום עבור מכירת הדירה.
אם בעבר רשות המסים קיבלה דיווח על השבחת הנכס כלשונו כמעט ללא תנאי, מינואר 2019 נדרשים המוכרים להציג קבלות עבור שיפוץ הנכס או בנייה עצמית, ואם לא — גם כעת — הוצאות אלו לא יוכרו להם. מע"מ על החשבונית: 18% מ-1.1.2025.
הסיבה היא מלחמה בשוק השחור. ברגע שצריך לדווח עם קבלות, הרי שיהיו פחות עבודות בשחור ופחות העלמות מיסים.
מס שבח החל משנת 2018 – הסברים ודוגמאות
עוד בנושא: הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? ההון העצמי לא מספיק? -המדריך המלא למשכנתא חוץ בנקאית, משכנתא לרווקים – איך לוקחים משכנתא? האם יש הטבות? איך הבנקים מתייחסים לרווקים?, רכישת דירה מקבלן – כל השלבים, כל היתרונות (והחסרונות), כל מה שצריך לדעת!.