שוק ההון    

אבגול רושמת שיפור בתוצאות; רשמה רווח של 5.3 מיליון דולר ברבעון השני

חברת אבגול, שהשליטה בה נרכשה לאחרונה על ידי Indorama Venture ההודית, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018.

אבגול מדווחת כי בבעון השני המשיכה החברה להתמקד בתהליך הקוואליפיקציה של מוצרים חדשים עבור לקוחות קיימים וחדשים, ובהאצת התפוקה בקווי הייצור החדשים. ברבעון השני, מדווחת אבגול, נרשם גידול בכמות הנמכרת של 14.9% בהשוואה לרבעון השני של 2017 וגידול במכירות של 22.8%.  במחצית הראשונה של 2018 הכמות הנמכרת גדלה בכ-10.8% בהשוואה למחצית הראשונה של 2017, וגידול במכירות של 18.2%.

מאבגול נמסר כי היא סיימה את תהליך הקוואליפיקציה לכל המוצרים עם  הלקוח המרכזי בהודו, והמכירות וכי היקפי הייצור שלה גדלים בהתמדה. גם במפעל החברה החדש שהוקם בדימונה, ממשיכים הייצור והמכירות לגדול עם השלמת תהליך הקוואליפיקציה על ידי לקוחות חדשים.

מאבגול נמסר כי חידוש ההסכם עם לקוח גדול בצפון אמריקה דרש הפחתה במחירי המכירה, בעיקר בצפון אמריקה, בעקבות החרפת התחרות באזור. בנוסף, מוסרת אבגול, חלק מהצמיחה בהיקפי הייצור נעשה במרווחים נמוכים. אבגול צופה שיפור שיפור במרווחים שנשחקו במהלך שני הרבעונים הבאים.

מאבגול נמסר כי היקף הייצור ברבעון השני של 2018 עלה ב-10.6% בהשוואה לרבעון השני של 2017, ובמחצית הראשונה של 2018 היקף הייצור עלה ב-11% בהשוואה למחצית ראשונה של 2017, בעיקר בשל זמינות קו הייצור החדש בהודו. מאבגול נמסר כי המכירות  של דימונה וברקן גדלו במהלך שני הרבעונים הראשונים ב-2018 ומגמה זו צפויה להמשיך בחודשים הקרובים. אבגול מסבירה שהקיבולת הנוספת מאפשרת לה במאמציה להתבסס בהודו ואמריקה הלטינית, וכן להעמיק את התמיכה בביקוש למוצרים שלנו באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

מאבגול נמסר כי תחילת פעילות הייצור המסחרית של קווי הייצור החדשים מלווה בשחיקה בשיעור הרווחיות הנובעות בעיקר מעלויות עבודה, המיוחסות לקיבולת הייצור הלא מנוצלת, עד למועד בו הקיבולת החדשה תנוצל במלואה. אבגול צופה המשך שיפור בשיעור הרווחיות ברבעונים הבאים השנה.

מאבגול נמסר כי ירידה במחיר חומר הגלם (Resin), השפיעה באופן חיובי על תוצאות הרבעון השני 2018 בכ-1.3 מיליון דולר.

ה-EBITDA ברבעון השני של 2018 היה 15.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-13.2 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2017. באבגול מסבירים כי בניטרול השינוי במחיר חומר הגלם במהלך התקופה, הן במחירי רכישת ה-Resin והן בהתאמות מחיר המכירה, ה-EBITDA  Underlying ברבעון השני של 2018 הייתה מסתכמת בכ-14 מיליון דולר, בהשוואה לEBITDA- Underlying של 16.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2017.

הרווח הנקי ברבעון השני של 2018 הסתכם ב- 5.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נטו של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול ברווחיות במהלך התקופה בהשוואה לרבעון המקביל נבע בעיקר מהגידול ב-Ebit, עקב השפעת מנגנון שינוי מחיר חומרי הגלם ב-2 התקופות, וכן שינויים בשער החליפין של השקל מול הדולר שהשפיע על החלק הלא מגודר של האג"ח שלנו, והמס הקשור אליו.

מנכ"ל החברה, דיויד מלדרם מסר: "לאחרונה אבגול דיווחה לבורסה לניירות ערך בת"א על עמידתה בכל התנאים המקדמיים לצורך השלמת ההסכם שבמסגרתו בעלת השליטה HFH International BV("HFH") ולאומי פרטנרס מכרו את מניותיהן לשותפות Indorama Ventures Public Company Ltd.  העסקה הושלמה רשמית ב-25 ליולי 2018.

Indorama Ventures Public Company Ltd, חברה ציבורית הנסחרת בתאילנד Bloomberg ticker) IVL.TB) וחברה במדד דאו ג'ונס לקיימות, היא אחת היצרניות המובילות בעולם של מוצרים פטרוכימיים.

לחברה פעילות ייצור באפריקה, אסיה, אירופה וצפון אמריקה. הפורטפוליו של החברה כולל קטגוריות של מוצרים חיוניים ומוצרי ערך מוסף (HVH) העשויים מפולימרים, אריגים ומארזים, המשולבים באופן סלקטיבי עם אתילן אוקסייד, Glycols  ו-PTA המיוצרים בייצור עצמי בכפוף לשיקולים כלכליים.

המוצרים של החברה משמשים לתעשיית מוצרי הצריכה המתכלים ולתעשיית הרכב, למוצרים דוגמת משקאות (בקבוקים וכו'), מוצרי היגיינה וטיפול אישי, צמיגים ואביזרי בטיחות. החברה מעסיקה כ-15 אלף עובדים ברחבי העולם ודיווחה ב-2017 על הכנסות של כ-8.4 מיליארד דולר".

אלוק לוויה (Aloke Lohia), מנכ"ל קבוצת Indorama Ventures התייחס לרכישה:

"אנו שמחים על השלמת הרכישה של אבגול ומקבלים בברכה את עובדי אבגול למשפחתIndorama Ventures. רכישה זו הינה הוכחה נוספת לעבודה המקצועית של הצוות שלנו והתמקדותם באספקת שירות מיטבי ללקוחותינו ויצירת ערך מוסף לבעלי המניות בטווח הארוך.

אבגול משלימה באופן מצוין את הפורטפוליו של HIGH ADDED VALUE, ומביאה עמה מומחיות ייחודית בייצור ושיווק בדים לא ארוגים. לאור מעמדה הייחודי והמוניטין שלה בשוק ההיגיינה האישית, ל-IVL  יש כעת נוכחות מרשימה בשוק צומח זה, והחברה ממוצבת היטב לניצול הזדמנויות צמיחה חדשות".

הנהלת אבגול שמחה על האפשרות להיות חלק מקבוצת Indorama Ventures ומאמינה שהשתייכות לקבוצה תחזק את החברה ותאפשר לנו להמשיך להתפתח ולהוסיף ערך ל-IVL, לבעלי המניות והלקוחות הקיימים והעתידיים ברחבי העולם.