חדשות    

אבנר מנדלסון – מ-8 מיליון שקל ל-2 מיליון שקל?

אבנר מנדלסון הוא מנכ"ל לאומי ארצות הברית שנהנה משכר של 8 מיליון שקל והיה משיאני השכר. אם יהיה מנכ"ל לאומי יוותר על 6 מיליון שקל

אבנר מנדלסון הוא מנכ"ל לאומי ארצות הברית ואחד המועמדים להחליף את רקפת רוסק עמינח בניהול הנבק. הוא הובא ללאומי בידי המנכ"לית הקודמת גליה מאור. רוסק־עמינח קידמה אותו לתפקידו הנוכחי כבר בגיל 38. הניהול שלו נחל הצלחה.  לפני כן שימש ראש מערך האסטרטגיה והפעילות הבינלאומית של לאומי. בתקופת ניהולו הציג לאומי ארה"ב שיפור גדול בביצועים העסקיים, והתעורר — לאחר שהיה במשך שנים גוף רדום ושימש כתפקיד לפני פרישה.

מנדלסון החליף את מרבית השדרה הניהולית;שינה את מערכות הליבה בבנק; והגדיל מאוד את פעילותו בכמה תחומאי אשראי. המהלכים האלה הניבו רווח שנתי מייצג של 60–70 מיליון דולר.

מנדלסון הוביל בתחילת 2018 את העסקה לצירופם של שני שותפים ללאומי ארה"ב — קרן אנדיקוט גרופ ואמ.אס.די קפיטל — שרכשו 15% מלאומי ארה"ב לפי שווי של כמיליארד דולר. בשנה הקרובה הוא עשוי להוביל את הנפקת לאומי ארה"ב בוול סטריט. על כך בראיון שהעניק  לאתר "אמריקן בנקר"  "הרגשנו שהבאת שותפים כאלה תסייע לנו למקסם את האפשרויות ולהבטיח שאנחנו מנצלים את ההזדמנויות הנכונות שעשויות לכלול גם רכישות חדשות

ב-2018 היה משיאני השכר של הבנק עם עלות העסקקה שהגיעה ל-8.2 מיליון שקל – גבוה ביותר מפי 2.5 מעלות העסקת מנכ"לית לאומי,רקפת רוסק עמינח, ויו"ר הבנק, דוד ברודט, שהסתפקו ב-3.1 מיליון שקל כל אחד.

עלות העסקתו של מנדלסון כללה מענקים בהיקף של 3.4 מיליון שקל, משכורת בעלות של 1.9 מיליון שקל ושווי הטבות שונות בהיקף של 2.3 מיליון שקל, אם אכן ימונה למנכ"ל הבנק,  שכרו יירד משמעותית עקב הגבלות על שכר הבכירים.

.