שוק ההון    

אג"ח אמריקאיות – סטרווד מדווחת על תוצאות מאכזבות, האג"ח ממשיך ליפול; האם מריחים הסדר?

pixabay

אג"ח אמריקאיות – סטרווד מדווחת על תוצאות מאכזבות, האג"ח ממשיך ליפול; האם מריחים הסדר?

סטרווד פרסמה דוחות מאכזבים ברבעון הראשון של 2019. למרות שהחברה הנמיכה ציפיות רק לפני מספר חודישם הרי שגם את היעד הנמוך היא החמיצה.

סטרווד מחזיקה שבעה קניונים בארה"ב, וההכנסות מהן לצד ה-NOI ןה-FFO לא עומדים בציפיות. על רקע זה, עולה שאלה חשובה – האם ערך הנכסים הרשום במאזן מבטא נכונה את שווים הכלכלי?

 בתגובה לדוחות, צנחו אגרות החוב של סטרווד ב-3.5% והן נסחרות בתשואה של קרוב ל-40% – משמע אג"ח זבל.

סטרווד מדווחת על ירידה של 6.7% בהכנסותיה מדמי שכירות ל-42.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-45.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההסבר של סטרווד – עזיבת שוכרים וחידושים של שכירויות לטווח קצר, בדמי שכירות נמוכים יותר, לעומת תשלומים בעבר לפי דמי שכירות גבוהים ביחס לפדיון שלהם. במילים אחרות – שינוי מסויים בשיטת גביית תשלום דמי השכירות.

החברה רשמה הפסד תפעולי של 6.3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 17.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נובע ממחיקה של נכסים – מחיקה של 29.3 מיליון דולר בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה.

ההפסד בשורה התחתונה – 24.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018.

ה-NOI (הכנסות מנכסים מניבים, בעיקר דמי שכירות ודמי ניהול, בניכוי עלויות תפעול האתרים) ירד ב-11% ל-25.3 מיליון דולר. מעבר לירידה בדמי השכירות שמסבירה את הירידה ב-NOI, הרי שהירידה נובעת גם  מעליויות פינוי שוכרים, עזיבה של שוכרים במהלך 2018 וגם בשל פערים בחידושי חוזי שכירות של שוכרים בעלי ביצועים נמוכים, בדמי שכירות נמוכים יותר בטווח הקצר.

סטרווד מדגישה כי היא מנסה להחליף את השוכרים הללו, אבל אף אחד כמובן לא מבטיח שהיא תצליח.

צרה נוספת, אולי גדולה מהתוצאות בפועל היא ההודעה של החברה במסגרת הדיווח על התוצאות שהיא קרובה להפרת יחס כיסוי החוב, בהתאם להסכם המימון בקניון Southlake שבאינדיאנה. לפי הדיווח של החברה, יחס כיסוי החוב בסוף מארס עמד בטווח של 2.35-2.29, בעוד שאם יחס הכיסוי יפחת מ־2.29, תחול מגבלת העברה מהתזרים הפנוי (Cash Management). עם זאת, סטרווד מציינת שהיא מעריכה כי תוכל לפרוע את התחייבויותיה גם אם תחול מגבלת ה-Cash Managemnt ביחס להלוואת Southlake.

במארס 2018 גייסה סטאווד  910 מיליון שקל באחד מהגיוסים הגדולים של החברות האמריקאיות שמגייסות כאן אג"ח כי פשוט כאן הן יכולות ושם (בארה"ב) לא. מאז התוצאות הלכו ונחלשו, והשוק מעריך סבירות גבוהה כי החברה לא תשרת את חובה.

אחרי אול-יר – גם ווטרסון העבירה בטעות כספים לבעל השליטה