fbpx
יש לך שאלה?
חדשות

אובר שוב צפויה להיכנס לארץ, בעל המוניות שוב מוחים

UBER

איגוד בעלי המוניות כינס כנס חירום בתל אביב כדי להגיב להכנסת שירותי תחבורה שיתופית חדשה לישראל.  האיגוד מגיב להודעתו של שר התחבורב בצלאל סמוטריץ לשילוב שירותי מוניות שיתופיות דוגמת אובר, לאחר ששר התחבורה הקודם אישר את השירות באופן מוגבל ביותר.

אובר פעלה בעבר בשם "השתתפות בהוצאות הנהג". היא הפסיקה עצמאית את שירותיה לאחר שבית המשפט  קבע שהיא פועלת מבלי לתת כיסוי ביטוחי כנדרש בחוק, וגם שר התחבורה קבע שאינה תחרות הוגנת.
באיגוד מתחילים להתארגן ולפעול מול המשרד בנושא. שם טוענים שמדובר בעניין של פרנסה של 40 אלף איש וכי יש עניינים תחבורתיים ומשפטיים שירצו להעלות מול המשרד. אנשים שילמו על פי חוק 246 אלף שקל כדי לקבל רישיון למונית, להבדיל מאובר - שלפי המודל שלה כל אחד יכול להיות נהג. בין היתר טענו כי זה יפגע בפנסיה שלהם.

אוּבֶּר  היא חברה אמריקאית המספקת שירות  הסעת המונים דרך האינטרנט ברחבי העולם. החברה, שמשרדיה  בסן פרנסיסקו, קליפורניה. היא מפתחת, משווקת ומפעילה את האפליקציה באותו שם, המאפשרת יצירת קשר והסעה בתשלום בין נהגים לנוסעים. אובר פעילה במאות  ערים ובעשרות מדינות ברחבי העולם שבהן התחבורה השיתופית הוכחה ככלי להפחתת כמות הרכבים על הכביש וצמצום גודש התנועה. מחקרים הראו כי בערים בהן אובר פעילה היא הצליחה להוריד את מחירי הנסיעה ב-25–50 אחוזים.

בעבר אובר  עמדה במוקד ויכוח חריף בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שר התחבורה, ישראל כץ, על פתיחת שוק המוניות לתחרות, לאחר שראש הממשלה רמז כי כץ מתנגד לתחרות בשל שיקולים פוליטיים ובעקבות לחץ שמפעילים עליו נהגי מוניות החברים במרכז הליכוד.  לאחר החלטתו של בית המשפט הגיעו מנהלי החברה להסכם עם משרד התחבורה, שלפיו החברה תפסיק את פעילותה בישראל, בתמורה לכך שלא יוגשו כתבי אישום נגד מנהליה על הפעלה לא חוקית של השירות.

הנהגים נגד אובר - שובתים בגלל שחיקה בשכר

אובר מגייסת לפי שווי של כ-80 מיליארד דולר

חשוב לגוון את תיק ההשקעות – רוצים לקבל הצעות השקעה בשוק הגרמני (בתחום המחסנים הלוגיסטיים) עם תשואה גבוהה וסיכון יחסית נמוך? השאירו פרטים ונציג חברה ישראלית עם 15 שנות ניסיון ואלפי משקיעים, יציע לכם רעיונות השקעה  

קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


על המחבר

דרור ניר קסטל

דרור ניר קסטל

השאר תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות