אופנהיימר מורידים מחיר יעד לאלוט: "מורידים את תחזית ההכנסות והרווח לשנתיים הבאות"
חדשות    

אופנהיימר מורידים מחיר יעד לאלוט: "מורידים את תחזית ההכנסות והרווח לשנתיים הבאות"

אופנהיימר מפרסמים היום סקירה בעקבות דוחות אלוט לרבעון הראשון ומורידים את מחיר היעד מ-15 דולר ל-12 דולר: "מורידים את תחזית ההכנסות והרווח לשנים 2015 ו-2016"

בית ההשקעות אופנהיימר מפרסמים היום סקירה בעקבות דוחות חברת אלוט לרבעון הראשון 2015. אופנהיימר מורידים את מחיר היעד של החברה מ-15 דולר ל-12 דולר. "אלוט תקשורת פרסמה דו"חות לרבעון הראשון של 2015 ועקפה את התחזיות המוקדמות, זאת למרות ההשפעה השלילית של שערי חליפין. מעבר לכך, יחס ה-Book to Bill ירד מתחת ל-1, גם בנטרול ההשפעה של שערי החליפין", כותבים אופנהיימר בסקירתם.

"אנחנו מאמינים כי אלוט סיפקה מספר מסרים מנוגדים, עם תוצאות טובות לרבעון הנוכחי אבל ירידה בצבר ההזמנות ועיכוב במספר חוזים גדולים. אנחנו נותרים בדעתנו החיובית בנוגע לאלוט, בעלת מגוון רחב של פתרונות שמציגה התמקדות בתחום שירותי הערך המוסף. אנחנו עדיין מאמינים כי החברה יכולה להציג תוצאות חזקות מהצפי בשנת 2016 הודות למומנטום חיובי בתחומי שירותי הערך המוסף והענן, אבל רמת הביטחון שלנו בכך בהחלט ירדה. אנחנו משמרים דירוג Outperform על מניית ALLT, אך מורידים את מחיר היעד ל-12$, בהתאם להורדת תחזיות ההכנסות והרווח לשנים 2015 ו-2016", מוסיפים בבית ההשקעות אופנהיימר.

אלוט רשמה ברבעון הראשון של 2015 הכנסות של 29.5 מיליון דולר, מתחת לתחזיות הקונצנזוס ל-29.8 מיליון דולר, אבל רווח נקי למנייה של 9 סנט, גבוה בכ-2 סנט מהתחזיות המוקדמות.  בצד החיובי, החברה רשמה שיפור בהזמנות ביבשת אמריקה ונהנתה מצמיחה מרשימה של 26% בהכנסות פעילות הענן. חטיבת שירותי הערך המוסף ממשיכה להתחזק ואחראית כעת על כ-38% מסך ההזמנות של החברה. נראה כי ההאטה בהכנסות נובעת בעיקר מהשפעות שערי חליפין ובנוסף, שיעורי הרווחיות התחזקו ברמה השנתית. גם הרכישה של Optenet מהווה הזדמנות לעתיד. בצד השלילי, שערי חליפין פגעו ברווח הנקי למנייה בכ-3 סנט ובנוסף, קצב צמיחת המכירות הואט זה הרבעון השלישי ברציפות. יחס ה-Book to Bill ירד מ-1, גם במונחי מטבע אחיד, גם בעקבות דחייה של מספר עסקאות גדולות.

נכון לסוף הרבעון, החברה מחזיקה בקופת מזומנים של כ-124 מיליון דולר ללא חוב, 3.73 דולר למנייה, כ-47% משווי השוק של החברה. מניית אלוט מתומחרת במכפיל רווח של 19 ו-13 על התחזיות ל-2015-6 ובמכפיל 10 ו-7 בנטרול מזומנים.

אופנהיימר מעריכים כי בעיית שער החליפין היא לא הבעיה היחידה איתה מתמודדת אלוט, והדבר מתבטא ביחס ה-Book to Bill הנמוך מ-1 גם בנטרול השפעות שערי חליפין. העיכוב בסגירת מספר עסקאות גדולות מלמד על אתגרים נוספים עבור החברה.

בשורה התחתונה כותבים אופנהיימר: אנחנו מעודדים מהשיפור המתמשך בפעילות שירותי הערך המוסף אבל מודאגים מהירידה מצבר ההזמנות ומההשפעה השלילית של שערי החליפין. אנחנו מורידים את תחזית ההכנסות והרווח לשנים 2015 ו-2016 אבל מעריכים כי שיעור הרווח התפעולי ימשיך להשתפר ולכן, רואים עדיין אפסייד לתחזיות הנוכחיות. אנחנו מותירים את דירוג מניית אלוט על Outperform אבל מורידים את מחיר היעד מ-15$ ל-12$.