אחזקת דירה    מדריכי דירה ומשכנתא    

אופניים בחדר המדרגות או במקלט – מה אפשר לעשות?

עוד פעם נתקלתם באופניים של השכן במדרגות? אי אפשר לעבור. מה אפשר לעשות? ואם הוא שם את האופניים במקלט, בלובי או במחסן? כך לא תמעדו

רבים מהגרים בבניין משותף נתקלים בבעיות של הצבת ציוד של אחד הדיירים ברכוש המשותף, חדר מדרגות, מקלט  או חצר. האם מותר לדייר להציב את האופניים איפה שהוא רוצה? כל עוד מדובר בשימוש סביר הדייר לא צריך את אישור הדיירים, אבל אם האופניים מפריעים למשל למעבר, לאפשרות של אחרים לשים ציוד או בין היתר עשויים לגרום פציעה, כמובן שמדובר בשימוש לא סביר, ועל האסיפה להחליט מה לעשות בנידון, האם לאסור  בכלל שימוש ברכוש השותף או שמא להקנות שטח לחניית אופניים?

שימוש במעלית למשל נחשב שימוש סביר כי רק כך בעל האופניים יכול להעלות את האופניים בבטחה לביתו בלי להשתמש באחסון  של הרכוש המשותף. אם האסיפה החליטה שהאופניים מהווים מטרד, יוציאו בקשה מהדיירים לפנות את הציוד. אם הדיירים לא נענים לבקשות, אפשר לפנות לסניף האגודה לתרבות הדיור הקרוב שיוציא התראה בעצמו.

ועד הבית או הדיירים לא יכולים לעשות דין לעצמם לפנות את הציוד בעצמם. רק שופט יכול להורות על פינוי הציוד. כמובן שלא מדובר רק באופניים אלא בכל ציוד, כמו ריהוט, קורקינטים, מזרנים  וכדומה.

כדי להימנע מלהגיע לבית המשפט כדאי להציע חלופות, למשל מה השטח המותר לאופניים, אולי לספק אפילו מתקן לאופניים, לקבוע שעות שבהן הציוד לא יפריע וכן הלאה. מובן שהדברים נוגעים לכל שימוש בשטח המשותף, גג, לובי, מחסן, מקלט וחצר.

הקורקינטים הרגו את יבוא האופניים?

לקראת האירוויזיון: תחנות אופניים ניידות

עיריית תל אביב יוצאת בדרישות מחברות השכרת הקורקינטים והאופניים