חדשות    

הקורקינטים הרגו את יבוא האופניים?

יבוא האופניים ירד בשנה האחרונה, את האשם מוצאים בקורקינטים

נראה לכם שאתם רואים יותר קורקינטים ופחות אופניים? עכשיו זה רשמי.עד השנה הייתה  עלייה ביבוא האופניים לישראל, ועכשיו היא נבלמה בשנה החולפת, כך עולה מנתוני רשות המסים . הנתונים נוגעים בינתיים  רק לאופניים רגילים שאינם ממונעים, כלומר לא אופניים חשמליים.

לפי נתוני הרשות, השווי הכולל של זוגות אופניים לא ממונעים שיובאו לישראל ב־2018 הסתכם ב־125 מיליון שקל לעומת שווי כולל של 126 מיליון שקל בשנה שקדמה לה. הנתון מהווה ירידה של 1.2% בשווי האופניים שיובאו, לאחר עלייה שנתית של 2% לפחות בשנתיים הקודמות.
אחד הנימוקים הוא הפופולריות הגוברת של הקורקינטים החשמליים, על רקע חדירת שירותי השכרת קורקינט בשנה החולפת. להערכת גורמים בשוק, יש רוכבים שלא היו מוותרים על האופניים הרגילים עבור אופניים חשמליים, אך כן עשו זאת עבור קורקינט.

סיבה אחרת היא שלמרות שאופניים רגילים שאינם חשמליים נרכשים בעיקר לצורכי ספורט או ניידות, הם עדיין מושפעים מהמגמות ומהרגולציה בשוק. כך למשל העלייה בהחלת אכיפה על רוכבי אופניים חשמליים שהשפיעה גם על רוכבי אופניים רגילים, גם בחוקים שהם פטורים מהם.

מעניין לראות כי הקורקינטים נתפסים כנוחים יותר עבור הרוכבים מאופניים ומשפיעים הן על האופניים החשמליים והן על האופניים הרגילים. דוגמה לכך אפשר לראות שבתל אביב, לדוגמה, יש רק חברה אחת המשכירה אופניים לעומת לא פחות מארבע המשכירות קורקינטים. לאחרונה גם עיריית תל אביב דנה בסיום החוזה עם תל אופן

בקרוב תקנות חדשות למפעילות קורקינטים שיתופיים – מה הן הולכות להיות?

עיריית תל אביב יוצאת בדרישות מחברות השכרת הקורקינטים והאופניים