חדשות    

אושר בממשלה: עובדים זרים בענף הבנייה ומכסת העובדים לא תקטן עד סוף שנת 2021

קרדיט: shutterstock

הממשלה אישרה את הצעתו של השר ליצמן להאריך את תוקף ההחלטה למכסות העובדים הזרים בישראל עד 31.12.2021. להחלטה חשיבות מכרעת בתקופה זו, בה יש צורך בהאצת ענף הבנייה.

מכסת העובדים הזרים עמדה עד כה על 16,500. לפי החלטת הממשלה האחרונה, המכסה היתה עתידה לרדת ל-8,000 בלבד ב 1.1.21. צעד זה נבלם היום. על פי ההחלטה, מכסת העובדים הזרים תעמוד על 16,500 עד 31/12/2021 ולאחר מכן תרד בהדרגה.

החוסר ההולך וגדל בדירות ובידיים עובדות בענף הבנייה קריטי היום יותר מתמיד, עת המשבר הגדול במשק הישראלי. הגדלת מכסת העובדים, קריטית להאצת ענף הנדל"ן: הן כמקור לאלפי מקומות עבודה נוספים, הן כמנוע צמיחה כלכלי למשק. בהחלטה, הושם דגש להגדיל את מכסת העובדים הזרים על מנת לשמור על קצב ייצור גבוה כנדרש.

בישיבת הממשלה אושרה הצעת משרד הבינוי והשיכון למנוע את הצמצום הצפוי במספר העובדים הזרים בישראל ולהשאירה על 16,500 עובדים עד לסוף דצמבר 2021.

שמירה על מכסת הפועלים הזרים לעבודות רטובות תביא להגדלת מקורות הפרנסה לעשרות מקצועות משלימים בענף, ותוביל לצמיחה במשק. על פי נתוני הלמ"ס, הגדלת מספר עובדי העבודות הרטובות תשפיע באופן ישיר גם להגדלת מספר העובדים בעבודות האחרות בענף הבניין כגון מהנדסים, אדריכלים, חשמלאים, זגגים, מתקיני מעליות, עובדי אינסטלציה, עובדי מיזוג אוויר וכו'. בשנים בהן חל גידול במספר העובדים הפלסטינים והזרים, חל גידול במספר העובדים הישראלים. לפיכך, ועל מנת לענות על הצורך להגדיל את כושר הייצור הענפי, הגדלת מספר העובדים בעבודות רטובות אף תורמת ליצירת משרות נוספות בענף.

צניחה במספר התחלות הבנייה: פחות מ-10,000 יחידות דיור ברבעון השני של 2020

תקנות הבנייה הירוקה יכנסו לתוקף בכל הארץ החל מהשנה הבאה