חדשות    

אושר: המדינה תעניק פיצוי מיידי למי שייפגע מחיסוני הקורונה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ, התכנסה הבוקר לאשר את ההוספה לתקנות ביטוח לנפגעי חיסון, כך שגם חיסוני הקורונה יהיו ברשימת החיסונים, עליהם יהיה ניתן להגיש תביעה מהירה לקבלת פיצויים במקרה נזק, באופן המייתר את הצורך של נפגעי חיסון להגיש תביעה בנזיקין לבית המשפט. כמו כן, נקבעו בתקנות ביטוח נפגעי החיסון כי יינתן מימון ממשלתי מלא עבור הוספת חיסוני הקורונה לתקנות.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בישיבה: "אני מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות, אבל אם חלילה יהיה סיבוך האזרחים ידעו שיש להם לאן לפנות". ח"כ אופיר סופר אמר, "זה שהמתחסנים בחיסון הקורונה יהיו מבוטחים מנזקי החיסון לטווח הקרוב והרחוק, הוא צעד חשוב והוגן כלפי אזרחי מדינת ישראל״. ח"כ אתי חוה עטיה, אמרה בדיון כי יש לייצר מתווה פיצויים דיפרנציאלי לפי הגילאים של המחוסנים.

עו"ד מאיר ברודר, משרד הבריאות, אמר בדיון כי היה למשרד הבריאות חשיבות להכניס את חיסוני הקורונה לחוק, "מתוך הכרה ציבורית למתחסנים. להראות שאנו עומדים מאחורי החיסונים הן מבחינת הביטוחים והן מבחינת היעילות. הגבלת התקנות הן לשנתיים רק על זמן קבלת החיסון אך התביעות יוכלו להיות מוגשות גם אם יבואו תופעות אחרי תקופה זו. רב הנסתר על הנגלה ואיננו יודעים לטווחים ארוכים מה יהיו השלכות החיסון. זוהי הוראת שעה לבחון את הדברים בשנתיים אלו ונראה מה יהיה אם הקורונה ואם יהיה חיסון קבוע. ייתכן ויצטרכו להרחיב את הדברים או לייצר חוק מיוחד לזה".

סמנכ"לית כספים בשירותי בריאות כללית, רות רלב"ג, אמרה בדיון: "היוזמה להקמת הקרן לפיצויים חשובה, אך אין הגדרה של הסכום שלה ואין כאן הגדרה מי זה שקובע נכות. אנחנו במו"מ עם המדינה מתחילת הקמפיין בהיערכות והנחיות לאילו קבוצות ואיך לתת את החיסון. המדינה מנחה אותנו איך לעבוד, אבל כבר מעל חודש אחרי ואין לנו נוסחת שיפוי על כל העלות של האופרציה לחיסונים".

התקנות אושרו בוועדה פה אחד ומעתה נקבע בחוק כי מי שמתחסן בתקופה שמיום 20.12.2020 ועד יום 21.12.2022, ונפגע מהחיסון, יוכל לקבל פיצוי במסלול הפיצויים המקוצר דרך תביעה למשרד הבריאות או חברת הביטוח הממשלתי 'ענבל'. כמו כן, נקבע כי משרד הבריאות ייתן מימון ממשלתי בהתאם.

"לתת כתף" בתל אביב- עיריית תל אביב-יפו והמרכז הרפואי איכילוב יקימו מוקד חיסונים בכיכר רבין

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו תוכנית כלכלית נוספת לסיוע למשק