תוכן ממומן    

איך בוחרים איפה לגור?

pexels

ההחלטה על קניית דירה או בית היא מההחלטות הגדולות ביותר בחיים. לפני שמחליטים, צריך להתחשב במגוון רחב של שיקולים: האם אתם אנשים של עיר או של כפר? חשוב לכם להיות במרכז העניינים או שאתם דווקא מעדיפים שקט ומרחבים ירוקים? וכמה אתם מוכנים להתרחק מהמרכז? לדירות בחיפה, לדוגמה, יש את היתרונות שלהן, ולדירות בחריש יש יתרונות אחרים. אז איך בוחרים? 

מה בסביבה? 

לפני שהולכים להסתכל על דירות, חשוב לעשות רשימה של דברים שאתם חייבים שיהיו בסביבתכם המיידית. מדובר בצרכים משתנים של כל אדם או משפחה: חלקנו חייבים מרכז קניות במרחק נסיעה קצרה, אחרים רוצים להיות מסוגלים ללכת ברגל לבית הקולנוע, ואחרים מעדיפים שתהיה להם גישה למרכז קהילתי שוקק. אחרי שעושים רשימה כזאת, תוכלו להחליט מה סוג היישוב שהכי מתאים לכם ואיפה תרצו לגור בתוך אותו היישוב. 

קרובים קרובים 

שיקול נוסף בבחירת דירות הוא המרחק שאתם מוכנים לקחת מקרובי המשפחה ומהחברים. עבור חלק מהאנשים, מספיק להיות במרחק שמאפשר ביקור פעם בחודשיים או בחגים, והשיקול הזה הוא פחות רלוונטי. אבל עבור אחרים, בעיקר אם מדובר בזוג עם ילדים שבונה על עזרת ההורים בכל מה שקשור בבייביסיטר – הקרבה למשפחה יכולה להוות שיקול משמעותי. לדוגמה, אם רוב המשפחה שלכם מתגוררת באזור המרכז, ואתם מחפשים לעבור לעיר או יישוב עם רמת חיים גבוהה ושטחים ירוקים, אבל להישאר קרובים למשפחה – כנראה שתעדיפו לחפש דירות בחריש ולא בעיר דומה בצפון או בדרום. 

אקלים ונופים

את מזג האוויר במדינת ישראל אפשר לתאר במילה אחת: חם. אבל עם זאת, קיימים בארץ מגוון סוגים של אקלים, ומגוון עוד יותר רחב של נופים. האם אתם חייבים לראות עצים וירוק בעיניים, או שאתם דווקא חובבי נוף מדברי? האם חשוב לכם לגור קרוב לים, או שהלחות לא שווה את זה? גם לסוגי אקלים שונים אפשר להתרגל, אבל לפני שבוחרים מקום מגורים, כדאי לחשוב אם יש לכם העדפה ברורה בנושא ולכוון לפיה. 

הכל עניין של עלויות 

מאפיין נוסף שלא כדאי לדלג עליו הוא עלויות המחייה ואורח החיים באזור. אם אתם מתכננים לקנות דירה למגורים, מדובר בהשקעה לטווח הרחוק, וכנראה שאתם מתכננים להישאר באזור לתקופה ארוכה יחסית. לכן, כדאי לקחת בחשבון את עלויות המחייה הכלליות בסביבה: בררו מה גובה הארנונה, והאם אפשר להסתדר באזור עם רכב אחד או שחייבים שני רכבים כי התחבורה הציבורית לא יעילה מספיק. 

נקודה נוספת שכדאי לחשוב עליה היא הערך של הדירה כיום ובעתיד. ברחבי הארץ קיימים כיום פרויקטי מגורים חדשים ויישובים בתהליכי הקמה, שבהם אפשר למצוא דירה במחיר משתלם ביחס לשאר הארץ ולצפות שערך הדירה יעלה בעתיד. לדוגמה, דירות בחריש אפשר למצוא היום במחירים שמתאימים גם למשפחות צעירות, אך בעתיד הערך של הדירות צפוי לעלות ויחד איתן גם המחיר.