תוכן ממומן    

איך בוחרים עורך דין רשלנות רפואית

FREEPIK

פגיעה כתוצאה ממקרה של רשלנות רפואית יכולה להיות קשה וכאובה מאוד. במקרים של רשלנות כזו, נגרם לא פעם נזק בלתי הפיך קשה למטופל, שמגיע לפעמים לכדי פטירה כתוצאה מהטיפול שניתן. אמנם במרבית המקרים, הרופא שביצע את הרשלנות וודאי לא התכוון לפגוע במטופל, אך זוהי לא נחמה כאשר מדובר בבריאות שלנו ובשלמות גופנו.

במידה ואירע לכם או למישהו הקרוב אליכם מקרה של רשלנות רפואית, חשוב לנקוט בצעדים משפטיים כמה שיותר מוקדם. תהליך הבירור המשפטי של פגיעה כזו יכול לקחת זמן רב מאוד, ומרגע שיש לכם אומדן על היקף הפגיעה, חשוב כבר להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית.

התמחות בנישת הרשלנות הרפואית

הדבר החשוב ביותר בבחירה של עורך דין שייצג אתכם הוא מידת הניסיון שלו בנישה הספציפית הזו. מקרים של רשלנות רפואית אינם דומים לסוגי עבירות אחרים, ולכן כדאי לבחור במשרד שמתמחה בכך, או שמעסיק צוות משפטי שמתמחה בנישה משפטית זו. משרדים מקצועיים שמטפלים במקרים כאלה, כמו משרד עו"ד אלי מאור, ומשרדים איכותיים אחרים בתחום, יכולים לסייע לכם לקבל את הפיצוי שמגיע לכם.

רק משרד שיש לו ניסיון בנישה הזו יכול לספק לכם את הליווי הנדרש ולהביא להצלחה בתביעה. מבחינה מקצועית, עורך הדין שלכם יידרש למצוא את כל ההוכחות לכך שהטיפול הרפואי בוצע ברשלנות, ולהוכיח כי נגרם נזק למטופל, כתוצאה מקבלת הטיפול.

יחס אישי וליווי קרוב

פרמטר חשוב נוסף, שבו נבחנים משרדי עורכי דין בתחום זה, הוא רמת הרגישות ואיכות הליווי שהם מספקים. עורך הדין שילווה אתכם יהיה זה שנמצא לצדכם ברגעים הקשים ביותר בבית המשפט. הוא צריך לדעת לגלות רגישות למצבכם, מכיוון שמקרים של רשלנות רפואית מלווים בדרך כלל גם ברמת לחץ או חרדה גבוהה, ובקשיים פסיכולוגיים שנוספים לפגיעה הפיזית עצמה. לכן, משרד עורכי הדין שאתם שוכרים צריך לדעת לבצע את הליווי שלכם באופן שיהיה גם מקצועי וגם מתחשב ואישי. ישנם לא מעט משרדים כאלה בישראל, וניתן למצוא אותם באתרים מקצועיים ברחבי האינטרנט ובמגזינים משפטיים כמו גנדי משפטים, למשל.

איך מחושב שכר הטרחה?

שיקול נוסף לבחירת עורך דין לענייני רשלנות רפואית הוא נושא שכר הטרחה. יש כמה סוגים של שיטות לגביית שכר טרחה, ויש לוודא כי אתם משלמים בשיטה שהכי נוחה ומתאימה לכם, ושגובה שכר הטרחה מתאים לתקציב שלכם ולהיקף הפיצוי שאתם עשויים לקבל כתוצאה מההליך המשפטי.