אחזקת דירה    

איך לאתר נזילה בבית

תמונה:PIXABAY

יש כמה דרכים לאתר נזילה בבית. אחת הדרכים החדשות והפופולריות היא מצלמה תרמית. אך זו יכולה להיות בדיקה יקרה. עם זאת, לפעמים צריך להיעזר בה כדי לחסוך תיקונים או נזקים מיותרים.

לפני כל פעולה בדקו את שעון המים.  אם כל הברזים בבית סגורים, ועדיין השעון מסתובב, בטוח יש נזילה. אם שעון המים כלל אינו מסתובב, מקור הנזילה הוא לא מצנרת מים חיה בביתכם, אלא כנראה מצנרת בחצר. הסיבות לרטיבות הן אחרות.

הנדימן פשוט יספיק לטיפול בעובש ולא צריך אינסטלטור מומחה לנזילות. מקרים כאלו הם נזילה מאריחים באמבטיה או באסלה. עבור איטום צריך קבלן איטום, שעלותו גבוהה יותר.

אם לאחר עשר דקות כשהשעון סגור, השעון ממשיך להסתובב סיבוב מלא ומהיר  יש סיכוי שקיימת נזילה מצנרת חיה בביתכם – מצינור מים חמים או קרים. במקרה זה צריך מאתר נזילות מקצועי.

מצלמה תרמית – מתי היא נחוצה

כשמקור הנזילה לא ברורווכדי להימנע משבירת קירות, אם מקור נזילת המים הוא בצנרת המים, שימוש במצלמה תרמית כן יעזור למצוא את הנזילה ויחסוך כסף על שיפוצים.

איך מצלמה תרמית פועלת

מצלמה תרמית פועלת על קרני אינפרא אדום, ומאפשרת למצוא את הנזילות באמצעות זיהוי הפרשי טמפרטורה. לכן, לאחר חימום צנרת המים בבית  באמצעות הדוודים עוברים עם המצלמה על כל שטחי הבית לאורך ולרוחב של הרצפה והקירות.

במצב של פגם בצנרת, מים ייזלו החוצה ויחממו את כל האזור שבקרבת הצנרת. כך שאפשר להימנע מהחלפת כל הצנרת בבית .עדיין הבדיקה יקרה אבל לא כמו שיפוץ כולל. בדיקה זו חייבת להיות במסגרת בדק בית בדירה שנייה שעלולה לחסוך המון כסף בעתיד.

עלות בדיקה במצלמה תרמית

.עלות איתור נזילה עם מצלמה תרמית היא 1,200-1,500 שקל, אבל אם השטח הנבדק גדול יותר, המחיר יעלה. זה מחיר רק לאיתור ולא לתיקון.,

אינסטלטור מיומן זול יותר

לא תמיד צריך שימוש במצלמה, כאמור. כך למשל שאתם מזהים את המקור בעצמכם. ואם האינסטלור מקצועי, הוא כבר יכול לאתר בעצמו בעלות פחותה.

כמו כן היכולת של מצלמה תרמית בסיסית מוגבלת, והיא יכולה לאתר נזילה רק אם היא בעומק של כמה ס"מ מהמשטח הנבדק. במקרה של משטח בטון או פרקט המצלמה תתקשה לאתר

חיישני גז

אם לא מצאתם בעצמכם, הפתרון הוא שימוש בחיישני גז. זו מערכת אחרת לאיתור נזילות, והיא מתבססת על החדרת תרכובת גז (95 אחוז חנקן ו-5 אחוז חמצן) אל תוך מערכת הצינורות. המכשיר כולל חיישנים הקולטים את הנקודה שבה ריכוז הגז הגבוה ביותר,ובדרך זו מוצא את מקור הבעיה.

היזהרו מחאפרים ורשלנים. אלו יכולים לגרום לפיצוצי צנרתי בשיטה זו. ודאו שבעל המקצוע עולה לדוד וסוגר את השיבר של הדוד, כדי שלא ייכנס לתוכו גז, ומסכן אתכם.  גם, שימוש בגז בצנרת מים ישנה מברזל מאוד מסוכן, כי אם הוא חלוד, זה יכול לגרום לפיצוצי צנרת

גם אם מקור הנזילה הוא בקו ביוב, מצלמה אינה אפקטיבית. מה שכן יעיל הוא מצלמת סיב אופטי בעלת ראש מסתובב, אשר מוחדרת אל הביוב או אל המרזב ומעבירה בזמן אמת שידור המצלמה למסך.

נזילה מחוץ לבית

נזילת מים מהצנרת היוצאת מהדוד או מהצנרת הנכנסת אליו אופיינית בעיקר במצבים שבהם דוד השמש ישן. אם אין גישה נוחה לדוד, לרוב יהיה קשה לאתר נזילה, אלא לאחר שכבר ייגרם נזק. לכן חייבים לערוך בדיקות תקופתיות.

. לפעמים תקלות  נגרמות עקב נזילה סמויה מצינור הטפטפת, ברז פגום או צורך בהחלפת סוללות במחשב ההשקיה. הנזילה לרוב קשה לגילוי בשל קוטר הטפטפת שהוא קטן במיוחד והעובדה שהנזילה היא מאוד איטית. יש לבדוק אם ישנה רטיבות באדמה בשעות שבהן מחשב ההשקיה אינו מכוון למצב השקיה

במקרה של חדירת שורשים לצנרת נגלה רק כשהנזק כבר נגרם. לפעמים הפגיעה היא בעקבות צינור שנחבט בגינה. יש עוד סיבות שלהן כדאי להיעזר באינסטלטור.

מחירים

350 שקל – 250 שקל

תיקון נזילה באסלה

המחיר מתייחס לתיקון האיטום של האסלה או להחלפת גומיית אטם

350 שקל – 250 שקל

תיקון נזילה בברז

המחיר מתייחס להחלפת גומיות אטם או לחיזוק ברז רופף.

350 שקל – 250 שקל

תיקון נזילה בניאגרה רגילה

המחיר מתייחס לתיקון נזילה בניאגרה רגילה (לא סמויה) ואינו כולל החלפת מנגנון הדחה.

400 שקל – 300 שקל

תיקון נזילה בניאגרה סמויה

המחיר אינו כולל החלפת מנגנון הדחה

450 שקל – 350 שקל

החלפת מנגנון הדחה בניאגרה

המחיר מתייחס להחלפת מנגנון הדחה בניאגרה סטנדרטית. החלפת מנגנון בניאגרה סמויה תייקר את עלות העבודה ב- 30%.

1,500 שקל – 1,200 שקל

איתור נזילה עם מצלמה תרמית

המחיר אינו כולל את תיקון הנזילה ועשוי להשתנות בהתאם לגודל השטח הנבדק.

600 שקל – 500 שקל

תיקון פיצוץ בצנרת גלויה

המחיר אינו כולל החלפת צנרת

2,000 שקל – 1,500 שקל

תיקון פיצוץ בצנרת לא גלויה

המחיר כולל סגירה של הקיר, אך אינו כולל את איתור מוקד הפיצוץ באמצעות מצלמה.

1,500 שקל – 1,000 שקל

למטר אורך

החלפת צנרת לא גלויה (בתוך הקיר)

המחיר כולל סגירה של הקיר, אך אינו כולל את האריחים החד